DERS ADI

: Biyoloji 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 1006 Biyoloji 1 ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERKAN ÖZCAN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Biyolojinin tanımı, alanları, önemi, yaşantımıza etkisi ve biyolojinin tarihsel gelişimine kısa bir bakış. Biyolojinin önemli dalları. Canlılığın Temel Birimi: Hücre, Hücrenin yapısı ve işlevi. Hücre zarı, sitoplazma ve organeller. Çekirdek. Hücre Bölünmesi; Mitoz bölünme, Mayoz bölünme ve Kontrolsüz hücre bölünmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Biyolojiyi tanımlar.
2   Biyolojinin canlı yaşamı için önemini yorumlar.
3   Temel biyolojik kavramları ilişkilendirir.
4   Suyun canlılar için önemini savunur.
5   Biyomolekülleri, hücrelerin yapı ve fonksiyonlarını ilişkilendirir.
6   Tür kavramını ve taksonomik yapıları kavrar.
7   Canlı ve cansız yapıları ayırt eder, virüslerin özelliklerini bilir
8   Bitkilerin yapısını ve özelliklerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Canlılık öğretisinin on teması, canlıların kimyasal içeriği
2 Su ve çevrenin canlılar için uygunluğu,karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliği
3 Makromoleküllerin yapı ve işlevleri
4 Metabolizmaya giriş
5 Hücre içinde yolculuk
6 Zar yapısı ve işlevi, hücreler arası iletişim
7 Hücre döngüsü
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Canlılar bilimi: Virüsler, Bakteriler (Archae ve gerçek bakteriler)
10 Ökaryotlar (Protistalar. Mantarlar. Bitkiler. Hayvanlar)
11 Hayvanların sınıflandırılması
12 Bitkilerin yapısı ve özellikleri
13 Dokular: Bitkisel dokular; Bölünür doku, Değişmez doku
14 Canlılar bilimi: Virüsler, Bakteriler (Archae ve gerçek bakteriler)
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Biologie, Campell, Reece'den fransızcaya çeviren Rene Lachaine, Michel Bosset (7.ed) Biyoloji, Campbell, Reece'den çeviren Prof. Dr. Ali Demirsoy, Prof. Dr. Ertunç Gündüz, Prof. Dr. İsmail Türkan Genel Biyoloji 1,2 Keeton, Gould'dan çeviren Prof. Dr. Ali Demirsoy, Prof. Dr. Ertunç Gündüz, Prof. Dr. İsmail Türkan (5. bsk)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Tartışma
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

agunay.balim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.144334
ÖK.244334
ÖK.344334
ÖK.444334
ÖK.544334
ÖK.644334
ÖK.744334
ÖK.844334