DERS ADI

: Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FBE 2001 Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEHMET ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı fen eğitiminde kullanılan ve uygulanan öğrenme ve öğretme yaklaşımları hakkında bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminin amacı ve temel ilkelerini bilme
2   Fen öğretiminin tarihçesini bilme
3   Fen öğretiminde temel becerilerini bilme
4   Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları fark edebilme
5   Fen eğitimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı
2 Fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri
3 Fen öğretiminin tarihçesi
4 Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları
5 Fen öğretiminde temel beceriler
6 Sınıf-içi uygulama örnekleri
7 Fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri
10 Fen öğretimine sosyal açıdan bakış
11 Fen öğretimine kültürel açıdan bakış
12 Fen öğretimine ekonomik açıdan bakış
13 Fen öğretiminde güncel yaklaşımlar-I
14 Fen öğretiminde güncel yaklaşımlar-II
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ergun, M. (2017) Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Nobel Yayınevi, Ankara.
Akçay, B. (2017) Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Öğretme Ve Öğrenme Yaklaşımları
Pegem Akademi Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bulentcavas@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 11:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Sunum Hazırlama 2 13 26
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555555555
ÖK.24511421232
ÖK.355555555555455
ÖK.434534555555555
ÖK.554535555555555