DERS ADI

: Sınıf Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRM 0003 Sınıf Yönetimi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HAYRİYE MİNE ANTEP

Dersi Alan Birimler

Biyoloji
Bilgisayar Bilimleri
Kimya
Fizik
Matematik (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; öğrenme ve öğretim ortamı olarak sınıf ve yönetimi kavramları bilgisini, sınıf yönetimi modellerini ve bu modellerin özelliklerini kavrayabilmelerini, bir toplumsal örgüt olarak sınıf içi öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci arası iletişim becerilerini anlayabilmelerini, etkili sınıf yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve donanımın neler olduğunu kavramalarını, demokratik ve otokratik sınıf yönetimi yaklaşımlarının temel özelliklerini ve farklılıklarını kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme.
2   Öğrenci davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilme.
3   Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilme.
4   Sınıfın yasal yöneticisi olarak sınıfı etkili yönetme becerisi geliştirebilme.
5   Sınıf içi kuralların önemini fark edebilme ve kural geliştirme sürecini yönetebilme.
6   Sınıf yöneticisi olarak öğrencileri güdüleyecek koşulları yaratabilme.
7   Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme.
8   Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı iş birliği oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim Örgütü: Okulun Özellikleri, Öğrenci, Öğretmen, Yönetici, Ebeveyn
2 Örgüt ve Yönetim Kavramları, Başlıca Yönetim Yaklaşımları
3 Toplumsal Bir Sistem Olarak Sınıf
4 Sınıf Yönetiminin Temelleri
5 Sınıf Yönetimi Modelleri
6 Sınıfın Fiziksel Düzeni
7 Sınıf Kuralları Ve Sınıfta İstenmeyen Davranışlar ve Baş Etme Stratejileri
8 Sınıfta Motivasyon
9 Sınıfta Zaman Yönetimi
10 Sınıfta İletişim Süreci
11 Sınıfta Öğrenme-Öğretme Sürecinin Yönetimi
12 Sınıfta Sorunlu ve Özel Öğrencilerin Yönetimi
13 Okul Çevre İlişkileri - Öğretmen Veli Görüşmeleri
14 Genel Değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, A. (1998) Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım.
Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Kaya, Z. ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS OD * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu OD * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.34
ÖK.43
ÖK.53
ÖK.64
ÖK.74
ÖK.844