DERS ADI

: Öğretim Teknolojileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRM 0008 Öğretim Teknolojileri SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HAYRİYE MİNE ANTEP

Dersi Alan Birimler

Biyoloji
Bilgisayar Bilimleri
Kimya
Fizik
Matematik (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere; eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma ve öğretim materyali değerlendirme ölçütleri hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretim teknolojilerini sınıflandırabilir.
2   Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımları açıklayabilir.
3   Güncel okuryazarlıkları tartışabilir.
4   Tematik öğretim materyali tasarlayabilir.
5   Öğretim materyallerini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde bilgi teknolojileri
2 Öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması
3 Öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar
4 Öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler
5 Güncel okuryazarlıklar
6 Araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri
7 Öğretim materyallerinin tasarımı
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi
9 Öğretim materyallerinin tasarımı
10 Tematik öğretim materyali tasarlama
11 Tematik öğretim materyali tasarlama
12 Alana özgü nesne ambarı oluşturma
13 Alana özgü nesne ambarı oluşturma
14 Öğretim materyali değerlendirme ölçütleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Kabakçı Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (Eds.). (2012). Trends and issues in instructional design and technology. Boston: Pearson.
Seferoglu, S. S. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yalın, H. İ. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OD Ödev
2 FN Final
3 BNS BNS OD * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu OD * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.4444
ÖK.53