DERS ADI

: Fen Biliminin Öncüleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0050 Fen Biliminin Öncüleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ARZU GÖRMEZ

Dersi Alan Birimler

Biyoloji
Kimya
Bilgisayar Bilimleri
İstatistik
Matematik (İngilizce)
Fizik

Dersin Amacı

Fen bilimi alanlarında bilimin öncüleri ve çalışmaları tanıtılarak bilimsel düşünme yetisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen alanında bilime yön veren bilim adamlarını ve buluşlarını öğrenme
2   Bilimsel düşünme yönteminin önemini kavrama
3   Bilim insanı gibi düşünme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim ve bilimsel düşünme yöntemleri hakkında genel bilgiler
2 Arşimet, Pisagor, Öklit
3 Newton, Galileo, Johannes Kepler
4 Dalton, Michael Faraday, Marie Curie
5 James Clerk Maxwell, Niels Henrik David Bohr
6 Aristoteles, İbn-i Heysem, İbn-i Sina
7 Alan Turing, Charles Babbage, Dennis Ritchie
8 Pavlov, Charles Darwin, Robert Hooke
9 Ernest Rutherford, Robert Boyle, Max Planck
10 Gregor Mendel, Francis Crick, Rosalind Franklin
11 James Dewey Watson, Barbara McClintock
12 A.Van Leeuwenhoek, Louis Pasteur, Alexander Fleming
13 Türk bilim insanlarının çalışmaları
14 Türk bilim insanlarının çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Paul de Kruif, Bilimin öncüleri TÜBİTAK yayınları.
2. Topdemir, H.G. ve Unat, Y., 2008, Bilim Tarihi, Pegem Akademi, Ankara.
3. Ronan, C.A., 2005. Bilim Tarihi, Tubitak Akademik Dizi, Ankara (5. basım).
4. Şahin,Y., 2007. Biyolojide Geçmişe Yolculuk, Palme Yayıncılık, Ankara.
5. Mayr, E., 2008. Biyoloji Budur, Tubitak Popüler Bilim Kitapları, Ankara.
6. Topdemir, H.G. ve Unat,Y., 2008. Bilim Tarihi, Pegem Akademi, Ankara.
7. Göker, L., 1998. Fen Bilimleri Tarihi ve Türk-İslam Bilginlerinin Yeri, MEB Düşünce Eserleri Dizisi:7, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılımı sağlanarak hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programında yer alan konular ve araştırmaların sunumları öğrenciler tarafından hazırlanır ve tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YIC YıliçiÇal.
2 SNM Sunum
3 RPR Rapor
4 BNS BNS YIC * 0.50 + SNM * 0.25 + RPR * 0.25


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci yıl içi çalışma, araştırma sunumları ve rapor ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saati ve sunum yapılması gereken günlerde öğrencilerin bulunmaları gereklidir. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.gormez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders saatleri belirlendikten sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 5 15
Proje Final Sunumu 3 1 3
Proje Ödevi 1 5 5
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.144544
ÖK.244544
ÖK.344544