DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRM 0004 Özel Öğretim Yöntemleri SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HAYRİYE MİNE ANTEP

Dersi Alan Birimler

Biyoloji
Bilgisayar Bilimleri
Kimya
Fizik
Matematik (İngilizce)

Dersin Amacı

Özel öğretim yöntemleri dersinin genel amacı, öğretimle ilgili genel ilke ve yöntemlerden hareketle belirli bir alana özgü temel kavram, strateji, yöntem, araç-gereç, materyal ve teknikleri tanıtmak suretiyle programda yer alan etkinliklerde bunların kullanımını sağlayacak gerekli bilgi, beceri ve değerleri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel öğretim yöntemlerine yönelik temel kavramları açıklayabilecektir.
2   Öğretimde kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri çeşitli konuları anlatırken uygulayabilecektir.
3   Konuların anlatımında uygun materyal seçebilecek ve bunları kullanabilecektir.
4   Öğretim programının temel felsefesini açıklayabilecektir.
5   Programa ait öğrenme alanlarını ve alt öğrenme alanlarını açıklayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel öğretim yöntemlerine yönelik temel kavramlar
2 Öğretimde dikkat edilmesi gereken hususlar
3 Öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler
4 Öğretimde kullanılan yöntem ve teknikler
5 Öğretimde kullanılan stratejiler
6 Öğretimde kullanılan stratejiler
7 Çoklu zekâ kuramı ve öğretimdeki yeri
8 İşlemsel ve kavramsal öğrenme
9 Öğrenme alanları ve alt öğrenme alanları
10 Öğrenme alanları ve alt öğrenme alanları
11 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
12 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
13 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
14 Genel değerlendirme
15 Tatışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Elementary and middle school mathematics, J.A. Van de Walle, Pearson.
Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi, A. Baki, Derya Kitabevi.
Matematik öğretimi, M. Altun, Aktüel.
Teaching mathematics, M.A. Sobel, E.M. Maletsky, Allyn and Bacon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 11 11
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.11
ÖK.2222
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51