DERS ADI

: Türkiye'nin Sürüngen ve Amfibi Çeşitliliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0052 Türkiye'nin Sürüngen ve Amfibi Çeşitliliği SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÇETİN ILGAZ

Dersi Alan Birimler

Biyoloji
Kimya
Bilgisayar Bilimleri
İstatistik
Matematik (İngilizce)
Fizik

Dersin Amacı

Dersin amacı, sağlık bilgisinin temel unsurları ve acil durumlarda yapılacak ilk yardımla ilgili bilgiler vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye Herpetofaunası ile ilgili yapılan çalışmaları öğretebilme
2   Türkiye Herpetofaunası ile ilgili yapılan çalışmaların önemini kavrayabilme
3   Türkiye Herpetofaunası ile ilgili yapılan çalışmaların önemini güncel hayata uyarlayabilme
4   Türkiye Herpetofaunası ile ilgili veri tabanını araştırabilme ve elde ettiği bilgileri sözlü ya da yazılı aktarabilme
5   Çevresel koşullar ile herpetofaunal çalışmalar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme
6   Çevresel koşullar ile herpetofaunal çalışmalar arasındaki bağlantının kurulmasını sağlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye Herpetofaunasının tarihçesi
2 Türkiye'de bulunan amfibi türlerinin sistematik yeri. Kuyruklu kurbağa türlerinin tanıtılması. Türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışlarının anlatılması
3 Kuyruksuz kurbağa türlerinin tanıtılması. Türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışlarının anlatılması
4 Türkiye'de yaşayan amfibi türlerinin günümüzdeki durumu ve yapılan çalışmalar, sürüngenlerin genel özellikleri
5 Kaplumbağaların başlıca özellikleri, Türkiye de yaşayan Emydidae, Geoemydidae, Testudinidae, Chelonidae ve Trionychidae familyalarına ait türlerin tanıtılması, türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışlarının anlatılması.
6 Kertenkelelerin başlıca özellikleri, Türkiye de yaşayan Gekkonidae, Agamidae, Chameolentidae ve Anguidae familyalarına ait türlerin tanıtılması, türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışlarının anlatılması
7 Türkiye'de yaşayan Varanidae, Lacertidae, Scincidae ve Amphisbaenidae familyalarına ait türlerin tanıtılması. Türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışlarının anlatılması.
8 Yılanların başlıca özellikleri, sınıflandırılmaları, zehirli ve zehirsiz yılanlar arasındaki farklar. Yılan zehri hakkında genel bilgilerin verilmesi.
9 Ara Sınav
10 Türkiye'de yaşayan Typhlopidae, Leptotyphlopidae ve Boidae familyalarına ait türlerin tanıtılması. Türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışlarının anlatılması
11 Türkiye'de yaşayan Colubridae, Viperidae ve Elapidae familyalarına ait türlerin tanıtılması. Türlerin morfolojik, ekolojik, biyolojik özellikleri ve dağılışlarının anlatılması
12 Türkiye'de yaşayan sürüngen türlerinin günümüzdeki durumu ve yapılan çalışmalar
13 Herpetofauna çalışmalarında arazi öncesi hazırlık, arazi çalışmaları ve arazi sonrası yapılan işlemler hakkında öğrencilere genel bilgilerin verilmesi
14 Herpetofauna çalışmalarında arazi öncesi hazırlık, arazi çalışmaları ve arazi sonrası yapılan işlemler hakkında öğrencilere genel bilgilerin verilmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Başoğlu, M., Özeti, N., 1973. Türkiye Amfibileri. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisis, No. 151, Bornova-İzmir, The Amphibians of Turkey, 155 pp.
2. Başoğlu, M., Baran, İ., 1977. Türkiye Sürüngenleri. Kısım I. Kaplumbağa ve Kertenkeleler. (The Reptiles of Turkey. Part I. The Turtles and Lizards). Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi, No. 76, Bornova-İzmir (İlker Matbaası), 272 sayfa.
3. Başoğlu, M., Baran, İ., 1980. Türkiye Sürüngenleri, Kısım II, Yılanlar (Turkish Reptiles, Part II, Snakes). Ege Üniversitesi Kitaplar Serisi No: 81, Bornova-İzmir.
4. Baran, İ., Atatür, M. K., 1998. Turkish Herpetofauna (amphibians and reptiles). Republic of Turkey, Ministry of the Environment, Ankara, 214 pp.
5. Baran İ., Ilgaz Ç., Avcı A., Kumlutaş Y., and Olgun K. (2012): Türkiye Amfibi ve Sürüngenleri. TÜBİTAK, Popüler Bilim Kitapları, Ankara, ISBN 978-975-403-356-4, 1-204 s.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılarak, hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programının yanı sıra, grup sunumları o hafta için atanan gruplar tarafından hazırlanacak ve bir tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulacaktır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://fbe.deu.edu.tr/adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cetin.ilgaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.132
ÖK.232
ÖK.322
ÖK.4232
ÖK.53
ÖK.633