DERS ADI

: Evrim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FSH 0046 Evrim SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FERHAT MATUR

Dersi Alan Birimler

Kimya
Biyoloji
Bilgisayar Bilimleri
İstatistik
Matematik (İngilizce)
Fizik

Dersin Amacı

Bu dersi tamamlayan öğrenci, Darwin evriminin temel prensiplerini, evrimdeki çağdaş fikirleri, makro evrimi ve mikro evrimi anlayacaktır. Çok disiplinli çalışmalarda evrimsel algoritmalar hakkında fikir sahibi olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Evrimsel kalıpları ve evrimsel ilişkilerin nasıl tahmin edildiğini anlamak.
2   Evrimsel biyolojinin insan toplumuna uygunluğunu anlamak.
3   Bilimsel literatürün yetenekli bir okuyucusu ve eleştirmeni olmak.
4   Seçim, genetik sürüklenme, mutasyon gibi populasyon genetiğinin prensiplerini anlamak,
5   Türleşme ve çeşitlendirme mekanizmalarını anlamak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilme giriş
2 Evrime giriş: Evrimsel düşüncenin kısa bir tarihi
3 Bilim ve bilim olmayan, Darwin in tehlikeli iddiası
4 HIV durum örneği
5 Evrime delil. Darwinist doğal seleksiyon
6 Mutasyon ve genetik varyasyon
7 Vize
8 Seçilim ve mutasyon-evrimsel silahlanma yarışı
9 Göç, genetik sürüklenme ve rastgele olmayan çiftleşmeler
10 Neden eşey var Eşeysel seçilim
11 Türleşme mekanizmaları
12 Yok olma
13 İnsan evrimi
14 Çok disiplinli çalışma örnekleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Futuyma, D.J. 2008. Evrim. Çeviri editörü: Kence A. Palme yayınevi, Ankara.
Vertebrate Paleontology and Evolution., Carroll, R. L., W. H. Freeman and Company, New York. USA. 1988.
Evolution of the Vertebrates. Fourth edtion. Colbert, E. H. & Morales, M., Wiley - Liss & Sons, Inc. Pub. New York. 1991.
Evolutionary Biology. Second edition. Futuyma, D. J., Sinauer Associates, Inc. Pub. Sunderland, Massachusetts. 1986.
Evolutionary consequences of mass extinction. In D.M. Raup and Jablonski (eds.), Jablonski, D., Patterns and process in the history of life. Springer-Verlag, Berlin. 1986.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, tartışma biçiminde öğretilir. Tüm sınıf üyelerinin derse katılması ve tartışma oturumlarına katılması beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DK DerseKatılım
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.40 + DK * 0.10 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + DK * 0.10 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, konu değerlendirme sınavı, ödev sunumu ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Dersten önce her hafta verilen kaynaklar okunup; derse katılanacak. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferhat.matur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 1 1
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
Diğer Kısa Sınav 4 1 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 61

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.13453
ÖK.23453
ÖK.334535
ÖK.43455
ÖK.5355