DERS ADI

: Eğitim Psikolojisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FRM 0007 Eğitim Psikolojisi SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HAYRİYE MİNE ANTEP

Dersi Alan Birimler

Biyoloji
Bilgisayar Bilimleri
Kimya
Fizik
Matematik (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere gelişim kuramları ve öğrenme kuramları ile eğitime uygulamaları hakkında gerekli olan bilgi ve anlayışları kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim, gelişim ve öğrenmeyle ilişkili kavramları kavrayabilme
2   Bilişsel, duyuşsal, sosyal ve ahlaki gelişim dönemlerini kavrayabilme
3   Bireysel farklılıkların öğretim sürecine ve öğrenme algısına etkisini açıklayabilme
4   Öğrenme kuramları ve süreçlerini anlama, öğrenme süreçlerine uygun öğrenme ortamı oluşturmaya istekli oluş
5   Eğitim psikolojisi bakış açısını ve yaklaşımlarını kişiliği ve alanıyla bütünleştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ile Psikoloji İlişkisi, Temel Kavramlar ve Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2 Gelişim Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler
3 Fiziksel Gelişim
4 Bilişsel Gelişim
5 Dil Gelişimi
6 Kişilik Gelişimi
7 Ahlak Gelişimi
8 Ara sınav
9 Öğrenme Psikolojisine Giriş, Temel Kavramlar, Etkileyen Faktörler, İlkeler
10 Klasik Koşullanma
11 Edimsel Koşullanma
12 Sosyal Öğrenme Kuramı
13 Gestalt Kuramı
14 Bilgiyi-İşleme Kuramı Motivasyon ve Bireysel Farklılıklar
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karaca, R. ( 2007). Eğitim Psikolojisi ve Çoklu Zekâ. İzmir: Dinazor Kitabevi.
Deniz, M. E. (Edt) (2011) Eğitim Psikolojisi. Ankara: Maya Akademi Yayıncılık
Kaya, A. (2011). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Yayınları.
Senemoğlu, N. (2007) Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gönül Yayıncılık.
Avanoğlu-Kızıltepe, Z. (2004). Öğretişim Eğitim Psikolojisine Çağdaş Bir Yaklaşım. İstanbul: Merteks.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma, anlatım, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 3 45
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 11 11
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.143
ÖK.233
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.533