DERS ADI

: İki Dillilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5042 İki Dillilik SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KUTHAN KAHRAMANTÜRK

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı iki dillilik bağlamında dil ve düşünce ilişkisine daha yakından bakmaktır. İki dillilik ve başarı, iki dillilik ve bilgi, iki dillilik ve empati gibi kavramların hangi yönde birbirini etkiledikleri üzerine alan literatüründen örnekleri kavrayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil ve düşüncenin birbirini nasıl etkilediklerini açıklayabilir.
2   İki dilliliğin beyin işlevleri açısından ne gibi farklar doğurabileceğini anlar.
3   İki dilliliğin farklı yabancı dilleri öğrenmedeki faydalarını tartışabilir.
4   İki dilliliğin empati üzerindeki etkisini açıklayabilir.
5   İki dillilik üzerine alan literatürünü ve önemli çalışmaları tanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İki dilliliğin tanımı ve alana özgü terimler İki dillik ve beyin gelişimi
2 İki dilliliğin tarihsel gelişimi İki dillilik ve yabancı dil öğrenimi
3 Çocuklarda İki dillilik İki dillilik ve kültürler arası öğrenme
4 Yetişkinlerde iki dillilik İki dillilik üzerine güncel tartışmalar
5 İki dilliliğin oluşma senaryoları Yarıyıl Sonu Sınavı
6 İki dilliliğin önemi
7 İki dillilik ve hayat boyu öğrenme
8 Ara Sınav
9 İki dillilik ve empati
10 İki dilliliğin okul başarısı üzerine etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bach, G / Niemeier, S. (2010): Bilingualer Unterricht. Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven. Berlin: Peter Lang Verlag.
Ferstl, L. (2020): Was ist der Unterschied zwischen bilingualem und monolingualem Wortschatzerwerb . Universität Regensburg
Ayaz, D. (2005): Bilingualismus und Sprachentwicklung in der frühen Kindheit. Grin Verlag
Kutlva rová, J. (2011): Sprachentwicklung von bilingual aufwachsenden Kindern. Pädagogische Fakultät. Masaryk Universität.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 12 2 24
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51