DERS ADI

: Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 1009 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SEMİHA ŞAHİN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Görev yapılan eğitim örgütlerinin yapı ve işleyişini kavrayabilme. Eğitim sistemi ile ilgili yönetsel ilişkileri kuralına uygun yürütebilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eitim yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme.
2   Olumsuz davranışlara karşı önlem alabilme ve sorun çözme sürecini yönetebilme.
3   Eğitim sitemlerini etkileyen etmenleri fark edebilme.
4   Eğitim sistemlerini analiz edebilme.
5   Öğrenciler arasında etkili okul yönetimi becerileri geliştirebilme.
6   Türk okul sisteminin amaçlarını bilme.
7   Türk Eğitim Sisteminin işleyiş ve yapısını görebilme.
8   Velilerle ve okul çevresi ile sağlıklı işbirliği oluşturabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sistem Ve Eğitimin Sistem Özellikleri
2 Örgüt Ve Yönetim kavramı
3 Türk Eğitim Sisteminin Yapısı, Eğilimleri Ve Sorunları
4 Okul Örgütü Ve Özellikleri
5 Okul Yöneticisi Ve Liderlik
6 Öğretim Liderliği
7 Arasınav
8 Okulun Etik Yönetimi
9 Okul Yönetiminde İnsan İlişkileri
10 Personel Hizmetlerinin yönetimi
11 Öğrenci Hizmetlerinin yönetimi
12 Eğitim Ve Öğretimle İlgili Hizmetlerin yönetim
13 Okulun Parasal Kaynaklarının Yönetimi
14 Okul Yöneticisinin Denetleme Ve Değerlendirme Rolleri.
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özdemir, S. ve diğerleri (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
Memduhoğlu, H. Basri; Yılmaz, K. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Şişman, M., Taşdemir İ. (2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık.
Sarpkaya,R.(2008). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara, Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.42
ÖK.52
ÖK.62
ÖK.72
ÖK.82