DERS ADI

: Etkili İletişim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5023 Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Kişilerarası iletişimi tanımlayabilme, iletişim modellerini ve temel bileşenlerini kavrayabilme, etkili dinleme ve geri bildirim becerilerinikavrayabilme, kişilerarası iletişimi engelleyen etmenleri tartışabilme, iletişimi kolaylaştıran etmenleri kavrama, duygularıniletişimdeki rolünü açıklayabilme, iletişim çatışmalarını tanıyabilme ve çözüm önerilerini tartışabilme, öğrenci-öğretmen-veliiletişimini kavrayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişimin temel kavramlarını açıklar
2   Kişisel ilişkilerde edindikleri bilgileri kullanabilir
3   Etkili iletişim becerilerini kazanır
4   İletişim sorunlarını çözme becerisi kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İletişime giriş, temel kavramlar Etkili iletişim becerileri
2 İnsanlar arası ilişkilerin tanımı ve sınıflandırılması Kişilerarası iletişimde empati
3 İnsanlar arası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (psikanalitik, bağlanma, çağdaş teoriler) Kişilerarası problemler, çatışma ve çatışma çözüm yaklaşımları
4 Kişilerarası ilişkilerle ilgili kuramsal yaklaşımlar (sosyal, psikolojik, bilişsel kuramlar) Kültürler arası farklılaşma yönünden insan ilişkileri
5 Gelişimsel süreç olarak kişilerarası ilişkiler (bebeklik ve çocukluk dönemleri, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri) Dönem sonu sınavı
6 İnsanlar arası ilişkilerde etkili olan faktörler
7 Cinsiyet, cinsiyet rolleri ve kişilerarası ilişkiler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Kişilerarası ilişkilerde kendini uyarlama ve kendini açma
10 İletişim ve iletişim hataları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Voltan-Acar, N. (2012). İnsan ilişkileri: iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41