DERS ADI

: Medya Okuryazarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

İnternet ve sosyal medya kaynaklarını kullanarak doğru bilgiye ulaşma becerisini kazandırma, internet ve sosyal medyanın gücünün farkına vararak bunların kullanımına ilişkin yasal düzenlemelerden, etik ilkelerden ve toplum üzerindeki etkilerinden haberdar olma.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnternet ve sosyal medya kaynaklarını tanır.
2   İnternet ve sosyal medya kaynaklarını kullanarak doğru bilgiye ulaşır.
3   İnternet ve sosyal medya kaynaklarının kullanımına ilişkin yasal ve etik düzenlemeleri bilir.
4   İnternet ve sosyal medya kaynaklarının gücünün toplum üzerindeki etkilerini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi okuryazarlığı
2 İnternet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı
3 Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri
4 Bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi
5 Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar
6 Telif hakkı, kişilik hakkı
7 Bilgi gizliliği, gizlilik ihlali
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Medyada dil kullanımı
10 Haberlerin değeri ve nitelik analizi
11 Popüler kültür
12 Medyada kadın ve erkek rolleri
13 Tüketim kültürü ve reklamlar
14 Medyada stereotipleştirme.
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İnal, K. (2009). Medya Okuyazarlığı El Kitabı, Ütopya Yayınevi
Bilici, İ. E. (2018). Medya Okuyazarlığı ve Eğitimi, Nobel Akademik Yayıncılık
Şimşek Cinman, M. ve Türkoğlu, N. (2016). Medya Okuryazarlığı, Pales Yayınları
KOLTAY, T. (2011). The Media and The Literacies: Media Literacy, Information Literacy, Di-gital Literacy , Media Culture Society, 33(2) s.211-221.
POTTER, W. J. (2011). Media Literacy 5th edition, California: SAGE Publications.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.tanel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.133
ÖK.233
ÖK.333
ÖK.43