DERS ADI

: Medya Okuryazarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5044 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Medya mesajlarını eleştirel bir şekilde analiz etmek ve yorumlamak, toplum üzerindeki etkilerini anlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Öğrenciler, medya mesajlarını eleştirel bir şekilde analiz edebilecek ve bunların toplumdaki etkilerini anlayabilecekler.
2   2. Öğrenciler, medya okuryazarlığı ilkelerini ve etik hususları anlayarak orijinal medya içeriği oluşturabilecekler.
3   3. Öğrenciler, medya kaynaklarını ve mesajlarını değerlendirerek önyargıları ve yanlış bilgileri etkili bir şekilde tanımlayabilecekler.
4   4. Öğrenciler, medyada farklı grupların nasıl temsil edildiğini analiz edebilecek ve bu temsillerin toplumsal algılar üzerindeki etkisini tartışabilecekler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Medya Okuryazarlığına Giriş
2 Medya türleri
3 Medya alışkanlıkları
4 Medya Mesajlarını Anlamak
5 Medya ve Temsili
6 reklamcılık ve ikna
7 Arasınav
8 Haber Okuryazarlığı
9 Sosyal Medya Dinamikleri
10 Medya Üretimi Temelleri
11 Medya etiği
12 Eleştirel medya analizi
13 Eleştirel Medya Analizi
14 Eleştirel Medya Analizi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kellner, D., & Share, J. (2019). The critical media literacy guide: Engaging media and transforming education (Vol. 2). Brill.
Kellner, D., & Share, J. (2005). Toward critical media literacy: Core concepts, debates, organizations, and policy. Discourse: studies in the cultural politics of education, 26(3), 369-386.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, ikili ve grup çalışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44