DERS ADI

: Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SEBAHAT SEVGİ UYGUR

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Hastanede yatan çocukların özellikleri ve ruhsal durumları, çocukları hastane yaşantısına hazırlama ve ailelere rehberlik, çocuk-aile-sağlık personeli etkileşimi, hastanede çocuklara yönelik yapılabilecek çalışmalar ve hasta çocukların eğitimi ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemleri planlar.
2   Ailelere hasta çocuklarının gelişimleri, eğitimleri ve tedavilerini destekleme konularında öneriler sunar.
3   Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını yorumlar. Hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemleri bilir.
4   Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli ilişkisinin önemi ile ilgili bilgi ve bilincine sahiptir.
5   Hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlama konusunda uzmanlarla işbirliği içinde ailelere rehberlik eder.
6   Akut ve kronik hastalığa sahip çocukların özelliklerini sıralar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hastanede yatan çocukların tanımı ve sınıflandırılması
2 Hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının planlanması
3 Çocukların gelişim özelliklerine ve hastalık özelliklerine göre hastane ortamın hazırlanması
4 Hasta çocukları hastane yaşantısına hazırlamaya ilişkin yöntemler
5 Hasta çocuklarda karşılaşılan sorunlar
6 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları
7 Ara Sınav
8 Hasta çocukların ailelerine yönelik rehberlik çalışmaları
9 Hasta çocukların eğitimleri
10 Hastanede çocuk-aile-sağlık personeli ilişkisi
11 Akut ve kronik hasta çocukların özellikleri
12 Hasta çocukların evde bakımına ilişkin uygulamaları
13 Hasta çocukların evde bakımına ilişkin uygulamaları
14 Hasta çocukların özelliklerine uygun eğitim programlarının uygulanması
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bilir, Ş. ve Baykoç Dönmez, N. 1987. Çocuk ve Hastane. Ayyıldız Matbaası A.Ş., Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözel Sunum, görsel anlatım, örnek olay, soru-cevap, beyin fırtınası, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1222222222
ÖK.2222222222
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6