DERS ADI

: Sinema ve Dil Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5030 Sinema ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DUYGU ÖZTİN PASSERAT

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenci her durumu görsel olarak açıklama becerisini ve görsel ifade olanaklarını öğrenir ve kazanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinema kavramını tanımlayabilecektir.
2   Sinema hakkında gerekli bilgileri edinir.
3   Bir durumu animasyonla açıklama tekniğini kavrayabilir
4   Herhangi bir yazılı metni sahnede temsil etme becerisini edinir.
5   Sinema dili aracılığıyla sözlü dili kullanabilme becerisi geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Qu'est-ce que le cinéma Script et langage
2 Sinema türleri nelerdir Dilin sahnede etkili kullanımı
3 Görsel anlatım nedir İkna ve beden dili
4 Hangi tür metinler görsel olarak açıklanabilir Sinema dilinin incelenmesi
5 Şiirin sinematografisi Sinema dilinin yorumlanması
6 Romanın sinematografisi Final sınavı
7 Tiyatro ve roman arasındaki fark
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Tartışma ve beden dili
10 Tartışma ve sinemanın dili

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

BERGALA, Alain (1985) Initiation à la Sémiologie du Récit en images, Paris: Les Cahiers de l'Audio-visuel.
CORVIN, Michel (1991) Dictionnaire Encyclopédique du Théâtre, Paris: Bordas.
COUTY, Danile, Alain REY (1995) (sous la direction de-) Le Théâtre, Paris: Bordas.
LARTHOMAS, Pierre (1980) Le Langage Dramatique, Paris PUF.
LINDEKENS, René (1976) Essai de Sémiotique Visuelle, Paris: Klincsieck.
MAINGUENEAU, Dominique (1997) Eléments de Linguistique pour le Texte Littéraire. Paris: Bordas.
PAVIS, Patrice (1980) Dictionnaire du Théâtre, Paris: Editions Sociales.
RYNGAERT, Jean-Pierre (1991) Introduction à l'Analyse du Théâtre Paris: Bordas

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap ve film gösterimi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.oztin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 2 2
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.42
ÖK.52