DERS ADI

: Eleştirel ve Analitik Düşünme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5036 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA FERYAL ÇUBUKÇU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin sonunda öğrenciler eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirecek, günlük ve akademik yaşamlarında farklı eleştirel ve analitik düşünme terim ve türlerini ayırt edip uygulayabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler eleştirel ve analitik düşünmenin adımlarını tanıyacaklardır.
2   Öğrenciler eleştirel ve analitik düşünmenin yönleri aracılığıyla medyayı veya canlı bir yaşam olayını analiz edebileceklerdir.
3   Öğrenciler eleştirel ve analitik düşünmeyi günlük veya akademik yaşamları boyunca kullanabileceklerdir.
4   Öğrenciler eleştirel ve analitik düşünmenin adımlarını tanıyacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 eleştirel düşünme nedir
2 analitik düşünme
3 analitik düşünme
4 analitik düşünme
5 analitik düşünme
6 analitik düşünme
7 arasınv
8 eleştirel düşünme teknikleri
9 eleştirel düşünme teknikleri
10 eleştirel düşünme teknikleri
11 eleştirel düşünme teknikleri
12 eleştirel düşünme teknikleri
13 eleştirel düşünme teknikleri
14 eleştirel düşünme teknikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fisher, A. (2001). Critical Thinking: An Introduction (Cambridge International Examinations). Cambridge University Press; 2nd edition.
Elder, L., & Paul, R. (2016). The Thinker's Guide to Analytic Thinking: How to Take Thinking Apart and What to Look for When You Do (Thinker's Guide Library). The Foundation for Critical Thinking; 2nd edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

münazara, grup çalışması, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44