DERS ADI

: Okullarda Rehberlik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 1013 Okullarda Rehberlik ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CENK KEŞAN

Dersi Alan Birimler

Resim - İş Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetinin amaçlarını, ilkelerini, kuramsal temellerini, kapsamını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerindeki rollerini işlevsel olarak yerine getirecek bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rehberlik ve psikolojik danışmanlık ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlayabilme
2   Rehberlik ve psikolojik danışmanlık bakış açısını, yaklaşım ve tekniklerini kişiliğiyle bütünleştirebilme
3   Rehberlik ve psikolojik danışmanlık kapsamını, yaklaşım ve tekniklerini alanıyla bütünleştirebilme
4   Farklı eğitim eğitim kademelerine uygun rehberlik etkinliklerini uygulayabilmeye istekli oluş

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Rehberlik ve psikolojik danışma temel kavramları ve ilkeleri
2 Rehberlik ve psikolojik danışma kuramları
3 Rehberlik ve psikolojik danışma kuramları
4 Psikolojik danışma hizmetinin kapsamı, önemi ve teknikleri
5 Bireysel ve grupla rehberlik ve psikolojik danışma, sınıf içi rehberlik çalışmaları
6 Kişisel sosyal rehberlik çalışmalarının kapsamı ve öğretmenlerin rolleri
7 Eğitsel rehberlik çalışmalarının kapsamı ve öğretmenlerin rolleri
8 Vize
9 Mesleki rehberlik çalışmalarının kapsamı ve öğretmenlerin rolleri
10 Rehberlik modelleri ve kapsamlı gelişimsel rehberlik programları
11 Aile-okul işbirliğinin sağlanması ve konsültasyon
12 Bireyi tanıma tekniklerinin önemi, ilkeleri ve test teknikleri
13 Bireyi tanıma tekniklerinde test dışı teknikler
14 Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde örgüt yapısı ve işleyişi, öğretmenlere düşen sorumluluklar
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aydın, B. (2010). Rehberlik. İkinci baskı, Ankara: Pegem Akademi.
Yeşilyaprak, B. (2008). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara, Nobel Yayın Dağıtım
Karaca, R. ve İkiz, F. E. (2010). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. İkinci Baskı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım LTD. ŞTİ.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma, anlatım, soru yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soru-cevap, çoktan seçmeli sınav, yazılı sınav.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 18 18
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 87

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13422112111
ÖK.23422112111
ÖK.33422112111
ÖK.43422112111