DERS ADI

: Karşılaştırmalı Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5038 Karşılaştırmalı Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLŞAH KÜLEKÇİ

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Karşılaştırmalı eğitim bir ülkenin başka bir ülkenin eğitim sistemini aynen alması değildir. Sorunların çözümünde daha önce yazılmış deneyimleri geniş bir çerçevede inceleyerek onlardan yararlanmaktır. Karşılaştırmalı eğitim, kültürler arasında eğitim uygulamaları ve fikirlerinin değişimini kolaylaştırarak küresel öğrenme standartlarını şekillendirmede önemli bir rol oynar. Bu süreç, sadece eğitim kalitesini artırmakla kalmaz, aynı zamanda bu uygulamaların farklı bağlamlarda uygulanmasının karmaşıklıklarını da ele alır. Bu derste dünyanın farklı ülkelerinin eğitim sistemleri incelenmekte ve öğretmen adaylarının farklı eğitim sistemlerini tanıyıp değerlendirmeleri sağlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim sistemlerini, süreçlerini veya sonuçlarını tanımlamak
2   Eğitim kurumlarının ve uygulamalarının geliştirilmesine yardımcı olmak
3   Farklı ülkelerdeki farklı eğitim sistemlerini ayırt etmek
4   Çeşitli eğitim sistemlerini güçlü ve zayıf yönleriyle değerlendirebilmek
5   Eğitimin ve toplumun ilişkilerini vurgulamak
6   Birden fazla ülkede geçerli olan eğitimle ilgili genelleştirilmiş ifadeler oluşturmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karşılaştırmalı eğitim nedir
2 Karşılaştırmalı eğitim çalışmanın gerekçeleri
3 Karşılaştırmalı eğitimin hedefleri
4 Dünyanın farklı ülkelerinin eğitim sistemlerine genel bakış
5 Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri
6 Almanya, Belçika
7 Mid-term
8 Mid-term
9 Danimarka, Çin
10 Estonya, Finlandiya
11 Güney Kore, Fransa
12 Singapur, Rusya
13 Polonya, Japonya
14 Küba, Italya
15 Brezilya, Kanada
16 Final Exam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karşılaştırmalı Eğitim - Dünya Ülkelerinden Örneklerle (2020), Anı Yayıncılık

Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (2021), Pegem Akademi

Comparative Education Research: Approaches and Methods (2007)
Springer Science & Business Media

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, tartışma, grup çalışması, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsah.kulekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12:00 - 13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51
ÖK.61