DERS ADI

: Kapsayıcı Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ FÜSUN ÜNAL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Eğitim Bilimleri
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmenlerin Kapsayıcı Eğitim ile ilgili bilgi ve becerilerini geliştirmek ve bu konuda geliştirilen modüller hakkında bilgi vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kapsayıcılık kavramını açıklar.
2   Kapsayıcı öğretmenin özelliklerini sıralar.
3   Kapsayıcı öğretim için öğrenme ortamı hazırlar.
4   Kapsayıcı öğrenme ortamları hakkında bilinçlenir.
5   Kapsayıcı öğretim yöntem ve tekniklerini uygulama becerisi geliştirir..
6   Kapsayıcı Eğitim etkinlik örnekleri geliştirir.
7   Kapsayıcı öğretim ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular.
8   Kapsayıcı eğitim modül içeriklerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kapsayıcılık kavramı
2 Kapsayıcı öğretim için öğrenme ortamı hazırlama
3 Kapsayıcı öğretmenin özellikleri
4 Kapsayıcı öğrenme ortamları
5 Kapsayıcı öğretim yöntem ve teknikleri
6 Kapsayıcı öğretim ölçme ve değerlendirme yaklaşımları
7 Ara Sınav
8 Kapsayıcı eğitim modül içerikler
9 Kapsayıcı Eğitim etkinlik örnekleri
10 Andragoji ile Pedagoji arasındaki farklar
11 Kapsayıcı eğitimde okul, aile ve toplum işbirliğinin önemini
12 Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak düzenleme
13 Öğrenme ve öğretme sürecinde uygun strateji, yöntem ve teknikler
14 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sözel Anlatım, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 4 52
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 1 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.1111111111111
ÖK.2222222222222
ÖK.3333333333333
ÖK.4444444444444
ÖK.5555555555555
ÖK.6111111111111
ÖK.7222222222222
ÖK.8333333333333