DERS ADI

: Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5039 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ESİN KUMLU

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ SÜRDÜRELEBİLİR KALKINMA HEDEFLERİNİ GERÇEKLEŞTRMELERİNİ DESTEKLEMEK. EĞİTİM VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KAKINMA İLİŞKİSİ HAKKINDA BİLİNÇ OLUŞTURMAK.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   ÖĞRETMEN ADAYLARI İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK KAVRAMI VE KULLANIM ALANLARI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUR
2   NİTELİKLİ EĞİTİM İÇİN GEREKLİ İÇERİKLERİ ÜRETEBİLME BECERİSİ GELİŞİR
3   KÜLTÜLER DEĞERLERE DUYARLI VE EŞİTLİKÇİ EĞİTİM POLİTİKALARININ DESTEKLEME BECERİLERİNİ KAZANIR
4   KÜRESEL VE ÇEVERESEL SORUNLARA ÇÖZÜM ÜRETEBİLME BECERİLERİ KAZANIR

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 21. YÜZYILDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
2 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE EĞİTİM
3 SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ
4 İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE STRATEJİLER
5 SOSYAL SORUMLULUK VE İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ
6 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI: NİTELİKLİ EĞİTİM
7 ARA SINAV
8 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI: NİTELİKLİ EĞİTİM
9 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI: TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ
10 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI: EŞİTSİZLİKLERİN AZALTILMASI
11 SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI: BARIŞ, ADALET VE GÜÇLÜ KURUMLAR
12 SÜRÜDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI İÇİN ÖRNEK DERS PLANLARI
13 SÜRÜDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI İÇİN MATARYEL GELİŞTİRME
14 FİNA

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar: Ana kaynak: Machado, C., & Davim, J. P. (Eds.). (2022). Higher Education for Sustainable Development Goals. CRC Press.

Yardımcı kaynaklar:

McCowan, T. (2019). Higher education for and beyond the sustainable development goals. Springer Nature.
Katila, P., Colfer, C. J. P., De Jong, W., Galloway, G., Pacheco, P., & Winkel, G. (Eds.). (2019). Sustainable development goals. Cambridge University Press.

de Miranda Azeiteiro, U. M., & Davim, J. P. (Eds.). (2019). Higher education and sustainability: opportunities and challenges for achieving sustainable development goals.

Steele, W., & Rickards, L. (2021). Sustainable Development Goals in Higher Education. Springer International Publishing.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ANLATIM, SORU-CEVAP, TARTIŞMA

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

DAHA SONRA DUYURULACAKTIR

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

DAHA SONRA DUYURULACAKTIR

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esin.kumlu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ÇARŞAMBA 12:00 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 9 9
Sunum Hazırlama 13 2 26
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45