DERS ADI

: Eğitimde Proje Hazırlama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5035 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HATİCE İREM ÇOMOĞLU

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının proje kavramı ve türlerini öğrenerek, mesleki öğrenme ve gelişimlerini sağlayacak projeler hazırlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Proje kavramı ve türlerini öğrenmesi.
2   Proje için konu seçimi yapabilmesi.
3   Literatür taraması yapabilmesi.
4   Projeye uygun kavramsal, teorik ve yöntemsel çerçeveyi belirlemesi.
5   Proje sonuçlarını tartışarak değerlendirmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Proje kavramı ve proje türleri
2 Öğretmen araştırması projeleri
3 Proje programları (TÜBİTAK, AB vd.)
4 Örnek projelerin incelenmesi
5 Proje için konu seçimi
6 Proje için konu seçimi
7 Ara Sınav
8 Alanyazın taraması
9 Projenin planlanması
10 Veri toplama yöntemleri
11 Verilerin analizi
12 Proje raporu hazırlama
13 Proje değerlendirme
14 Proje sunumları teknikleri
15 Yılsonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mertler, C. A. (2024). Action research: Improving schools and empowering educators. Sage Publications.
McNiff, J. (2009). You and your action research project. Routledge.
Burns, A. (2009). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. Routledge.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması, soru-yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

irem.kaslan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 55

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55