Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Buca Eğitim Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÖZBAŞ |
Dersi Alan Birimler |
Resim - İş Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarını felsefenin ne olduğundan başlayarak eğitim felsefesinin temel problem, kavram ve kuramlarıyla tanıştırmaktır. Bu çerçevede ders kapsamında, eğitimin ne olduğu sorusundan başlayarak genel felsefi akımlar çerçevesinde bu soruya yanıt veren eğitim felsefesi akımları tartışılacak, Türk ulusal eğitim sisteminin dayandığı temel felsefeler üzerine durulacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Sönmez, Veysel. Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2009. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin değerlendirmesi ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı üzerinden yapılacaktır. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri yoktur. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Öğrenciler, ders programında belirtilen ilgili konulara hazırlanarak derse gelmelidirler. Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Ders, farklı öğretim üyeleri tarafından verildiği için öğrenci, dersi hangi öğretim üyesinden alıyorsa o öğretim üyesiyle temasa geçmelidir. Bu nedenle lütfen dönem başında dersi veren öğretim üyesinin iletişim bilgilerini öğreniniz. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Dersin ilk haftasında dersi veren öğretim üyeleri tarafından ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|