DERS ADI

: Sanat ve Estetik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5022 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZGE SÖNMEZ

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrenciler, Avrupa Birliği ve Avrupa Dil Portfolyosu ve politikaları hakkında gerekli bilgileri kazanırlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanatı ve sanatçıyı anlama
2   Estetik kavramları tanıyabilme ve kullanabilme
3   Estetik değer yargıları oluşturabilme
4   Sanat yapıtlarını beğenerek izleyebilme
5   Günümüz sanatını ve uygulamalarını anlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sanat nedir Kant estetiğinde güzel
2 Sanatın kaynakları nelerdir. Romantik dönem felsefesinde güzel ve sanat, Hegel estetiği.
3 Sanatın işlevleri Sanatta ve doğada güzelin belirlenmesi
4 Sanat ile ilgilenen disiplinler. Sanatta estetik özne ve nesne belirlenmesi
5 Güzelin bilimi olarak estetik ve sanat Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Platon felsefesine güzel ve sanat kavramları
7 Aristotales felsefesinde sanat ve sanatçı
8 Ara Sınav
9 Aristotales in Poetika sında, trajedi ve niteliği.
10 Aydınlanma felsefesinde güzel algısı ve sanat. Descartes estetiği.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-İsmail Tunalı, Estetik, Remzi Kitabevi, 2008 İstanbul;
2-Afşar Timuçin, Estetik Bulut Yayınları, 2008 İstanbul;
3- M. Ergüven, Yoruma Doğru,Yapı Kredi Yay.İstanbul 1992
4- John Berger,Görme Biçimleri , Çev: Yudanur Salman, Metis Yay. İstanbul 2010;
5-Sigmund Freud, Sanat ve Sanatçılar Üzerine, Çev: Kamuran Şipal, Bozok Yayınları, İstanbul 1979 ; 6- Freud, Psikanaliz Üzerine, Çev:A. Avni Öneş, Say Yayınları, İstanbul 1981;
7-E.H. Gombrich,Resimde Anlam Sorunu,Hazırlayan:Uşun Tükel,Kabalcı Yay. İstanbul 1995
8- İonna Kuçuradi,İnsan ve Değerleri, Yankı Yayınları,istanbul 1971;
9-Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri,Cem Yay. İstanbul 1978

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, uygulama, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Fransızca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozge.sonmez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51