DERS ADI

: Türk Halk Oyunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
İngilizce Öğretmenliği (İngilizce)
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fransızca Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

Dersin Amacı

Geleneksel Türk Halk oyunları hakkında bilgi sahibi olmasına, bu oyunların ritm, tavır ve sahneleme özellikleri hakkında bilgi edinmesine katkıda bulunmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dans ve oyun kavramlarını kavrayabilme.
2   2. Türk halk oyunlarının tarihsel gelişimini açıklayabilme.
3   3. Halk oyunlarının işlevlerini açıklayabilme
4   4. Türk halk oyunlarının müzik-giyim kuşam ilişkilerini öğrenebilme.
5   5. Türk halk oyunlarının tavır oynanış şekilleri hakkında bilgi sahibi olma.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin işlenişi konusunda açıklama, Folklorun tanımı
2 Ritm ve algılama çalışmaları
3 Oyun ve halk oyunu kavramları
4 Halk oyunlarında yöresel farklılıklar
5 Bar türü yöresel oyunlar
6 Halay ve kaşık oyunları
7 Zeybek türü yöresel oyunlar
8 genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Horonlar
10 Karşılama türü yöresel oyunlar
11 Köy seyirlik oyunları
12 Sahneleme türleri ve farklılıkları
13 Öğrenilen oyunların sahnelemesi
14 Öğrenilen oyunların sahne düzenlemeleri
15 Yarı yıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aydın, C (2002). Halk Oyunları, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara.
2. And, Metin (2007). Oyun ve Bügü, 2. basım, YKY, İstanbul.
3. Karadağ, N (1998). Seyirlik Oyunların Oynanışı, Halk Bilimi Dergisi 5, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Türk Halk Bilimi Topluluğu Yayın Organı.
4.Saintyves, P (1951). Folklor El Kitabı, Çeviren: Bilal Aziz Yanıkoğlu, Haşet Kitabevi, İstanbul.
5. Çobanoğlu, Ö. (1999). Halkbilim Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yayınları.
6. Güvenç, Bozkurt (1979). İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, İstanbul.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev sunumları ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 68

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.12
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.43
ÖK.52