DERS ADI

: Dijital Modelleme II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
HYS 3012 Dijital Modelleme II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Heykel

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ NEDA İSMAİL ATAR

Dersi Alan Birimler

Heykel

Dersin Amacı

Tasarım yazılımları kullanarak öğrencilere heykel eğitiminde dijital modelleme yoluyla form üretim yöntemlerinin öğretilmesi, bu yöntemler aracılığıyla yeni üretim ve sunum imkânlarından yararlanılması, geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrencinin, bilgisayar destekli form üretimini öğrenebilmesi,
2   Bilgisayar destekli yazılımlarla yeni ve özgün form üretebilmesi,
3   Projesini farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanabilmesi,
4   Bilgisayar destekli form üretimi konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilmesi
5   Eskiz ve uygulama süreci arasındaki zamanı doğru kullanarak problemleri çözebilme becerisine sahip olabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Figür modelleme Temel Komutların Anlatımı Ders Anlatımı
2 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
3 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
4 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
5 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
6 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
7 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
8 Ara Değerlendirme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
9 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
10 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
11 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
12 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
13 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
14 Figür modelleme Ders Anlatımı ve Uygulamaların izlenmesi
15 Dönem sonu Değerlendirmesi Dönem sonu Değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi, bilgisayar destekli form üretimlerini öğreterek öğrencilerin heykellerini dijital ortamda yaratmalarına yardımcı olarak, üretim aşamalarında karşılaşılabilecek problemler ve çözümleri hakkında öğrencileri bilgilendirecektir. Form üretiminde problemi tanımlama ve problemi çözme yöntemleri üzerinden yapılacak eğitimde ayrıca farklı yazılımlar hakkında da genel bilgilendirmeler yapılacak ve öğrenci dönem sonu projelerinin sunumu ve sergilenmesinden de sorumlu olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DSD DnmsonuDeğSnv
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.20 + DSD * 0.80


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Her çalışma dersi yürüten öğretim üyeleri tarafından değerlendirilir.
Dönem sonunda, yapılan tüm çalışmalar fotoğraflı ve açıklamalı bir dosya ile ders jürisine sunularak değerlendirilir.
Derse devamlı olmak değerlendirmeye katılmak için tek şarttır.

Değerlendirme Kriteri

Atölye ve çalışma düzenine uyum
Uygulamalardaki performans yeterlilik
Ders planına uyum, malzeme ve araç gerecin zamanında edinilmesi
Çalışmaların tamamlanma düzeyi ve süresi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler kendilerine verilen çalışmaları zamanında ve eksiksiz tamamlarlar.
Malzemeyle uygulamalar ders atölyesinde öğrencinin kendisi tarafından yapılacaktır.
Atölye ve çalışma düzenini bozan davranışlarda disiplin cezası uygulanır.
Her öğrenci yukarıda belirtilen malzeme ve donanımı kendisi edinecektir.
Öğrenciler her çalışmayı dönem sonunda çalışma bilgilerini içeren bir arşiv dosyasında toplayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nedaismailatar@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ders saatinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.133353513533535
ÖK.253553513533533
ÖK.333353513533333
ÖK.435333313133131
ÖK.532335113113131