DERS ADI

: Mikrobiyota

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİY 2724 Mikrobiyota SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ARZU GÖRMEZ

Dersi Alan Birimler

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Amacı

Bu ders, mikrobiyota hakkında temel bilgileri öğretmeyi ve mikrobiyotanın canlılar için öneminin kavratılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mikrobiyota kavramını ve canlılar için önemini öğrenme
2   Patojen ve faydalı bakteriler arasındaki farkları kavrama
3   Mikrobiyota ve hastalık ilişkisini değerlendirme
4   Mikrobiyota çalışmalarının önemini anlama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Mikrobiyota: Genel konseptler ve tanımlar
2 Mikrobiyota-konak etkileşimleri
3 Mikrobiyota organizmaları
4 Mikrobiyota analizi
5 Metagenom ve mikrobiyota
6 İnsan mikrobiyota projesi
7 Mikrobiyotanın manipülasyonu
8 Beslenme ve mikrobiyota ilişkisi
9 Mikrobiyota ve akciğer-bağırsak ekseni
10 Mikrobiyota ve beyin-bağırsak ekseni
11 Mikrobiyota ve sağlık
12 Mikrobiyota ve hastalık ilişkileri-1
13 Mikrobiyota ve hastalık ilişkileri-2
14 Probiyotiklerin önemi; Mikrobiyota çalışmalarının önemi ve geleceği

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kilci A. İ., Okyay R. A., Ateş S., Şahin A. R. 2019. Mikrobiyota. Akademisyen Kitabevi,
2. Altındiş, M. (Ed.) 2020. Mikrobiyota, Probiyotikler ve Akılcı Beslenme. 1. basım. Atlas Akademik Basım, Ankara.
3. The Human Microbiota and Microbiome (Advances in Molecular and Cellular Microbiology, 25), 2014. Julian R. Marchesi (Ed), CABI.
4. Microbiota of the Human Body, Implications in Health and Disease, 2016. Andreas Schwiertz (Ed), Springer.
5. Gut Microbes and Metabolites. In Why Gut Microbes Matter (pp. 109-118). Springer, Cham.
6. Wang, L., Ravichandran, V., Yin, Y., Yin, J., Zhang, Y. 2019. Natural products from mammalian gut microbiota. Trends in Biotechnology, 37(5), 492-504.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sunum ve tartışma formatında öğretilir. Tüm öğrencilerin derslere katılımı sağlanarak hem anlatım hem de tartışma oturumlarında yer alması gereklidir. Ders programında yer alan bazı konular ve araştırmaların sunumları öğrenciler tarafından hazırlanır ve tartışma ortamı oluşturulacak şekilde sunulur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.30 + OD * 0.30 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + OD * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav, araştırma sunumları ve yarıyıl sonu sınavları ile değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saati ve sunum yapılması gereken günlerde öğrencilerin bulunmaları gereklidir. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

arzu.gormez@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programları belirlendikten sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Final Sunumu 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1535345444543
ÖK.2545345444543
ÖK.3555335444543
ÖK.4535335444543