DERS ADI

: Karayosunları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİY 2706 Karayosunları SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEREM CANLI

Dersi Alan Birimler

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Amacı

Ekosistemin ayrılmaz parçası olan karayosunları hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Az tanınan bu bitki grubunun ekosistem ve insanlar için önemlerinin belirtilmesi. Türkiye de ve Dünya da karayosunlarının kullanım alanlarının anlatılması.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Karayosunlarını tanıyabilirler
2   Karayosunlarının önemini anlatabilir.
3   Karayosunlarını sınıflandırabilir
4   Karayosunlarının genel özelliklerini ve hayatsal faaliyetlerini açıklayabilir
5   Türkiye karayosunları hakkında bilgi verebilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Karayosunlarının genel özellikleri
2 Karayosunlarının evrimi
3 Karayosunlarının sınıflandırılması
4 Gametofit ve sporofit gelişimi
5 Karayosunlarında üreme
6 Dağılım mekanizmaları
7 Karayosunlarının yaşama ortamları
8 Genel Tekrar
9 Ekosistem için önemi
10 Kullanım alanları
11 Kullanım alanları devam
12 Biyomonitör olarak Karayosunları
13 Türkiye Karayosunları
14 Türkiye Karayosunları devam

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Glime, Janice M. 2012. Bryophyte Ecology. Ebook sponsored by Michigan Technological University an the İnternational Association of Bryologists. http://www.bryoecol.mtu.edu/
Hallingbäck T. & Hodgetts (compilers) (2000). Mosses, Liverworts and Hornworts. Status Survey and Conservation Action Plan for Bryophytes. IUCN, 106 pp. Porley, R.D. & Hodgetts, N.G. (2005). Mosses and Liverworts. London: Harper Collins. Schofield, W.B., 2001. Introduction to Bryology, The Blackburn Press, New Jersey. Shuster RM (1983) New manual of Bryology, The Hattori Botanical Laboratory, Tokyo, Japan.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders, anlatım, sınıf sunumu ve tartışma biçiminde öğretilecek. Öğretilen dersin yanı sıra, öğrencilere gruplar halinde sunumlar hazırlatılacak ve tartışmalı oturumlar şeklinde sundurulacaktır. Dersin bazı haftalarında, daha önce verilen ödev sonuçları tartışılarak pekiştirilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

kerem.canli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1545355455
ÖK.255525455
ÖK.3554355
ÖK.455332255
ÖK.54554345