DERS ADI

: Koruma Biyolojisine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BİY 2715 Koruma Biyolojisine Giriş SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. KAMİL CANDAN

Dersi Alan Birimler

Biyoloji (UOLP-Gence Devlet Üniversitesi)

Dersin Amacı

Biyoçeşitliliğin öneminin anlaşılmasını ve korunmasında takip edilmesi gereken uygulamaları aktarmayı amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Koruma biyolojisi kapsamındaki temel prensipleri tanımlayabilir.
2   Tür kavramları ve türleşme süreçlerine ilişkin konuları tanımlayabilir.
3   Biyoçeşitliliğin saptanmasının önemini bilir.
4   Koruma genetiği yaklaşımlarının koruma biyolojisi alanındaki uygulamalarını yapabilir.
5   Canlıların yok olma sebeplerini öğrenerek olumsuz etkenlerin ortadan kaldırılmasını sağlayabilir.
6   Koruma çalışmalarında etik değerlerin önemini bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koruma biyolojisinin tanımı, kapsamı ve tarihçesi
2 Koruma biyolojisi ile ilgili genel kavramlar
3 Tür kavramları ve koruma altındaki türler
4 Biyoçeşitliliğin saptanması ve endemizim
5 Biyoçeşitliliği kısıtlayan unsurlar
6 Genetik çeşitliliğin saptanması ve önemi
7 Koruma genetiği
8 Genel tekrar
9 Koruma genetiği
10 Habitat kaybı ve parçalanmasının biyoçeşitliliğe etkisi
11 İstilacı türlerin biyoçeşitliliğe etkisi
12 İklim değişikliğinin biyoçeşitliliğe etkisi
13 Doğa koruma ve korunan bölgelerin yönetimi
14 Koruma biyolojisi açısından etik değerler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Zachos F.E. and Habel J.C. 2011, Biodiversity Hotspots, Springer.
-Allendorf F.W. and Luikart G. 2007, Conservation and the Genetics of Populations, Blackwell Publishing.
-Frankham R., Ballou J.D. and Briscoe D.A. 2002, Introduction to Conservation Genetics, Cambridge University Press.
-Primack R.B. and Sher A. 2016, An Introduction to Conservation Biology, Sinauer Associates.
-Konuyla ilgili örnek bilimsel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, konu anlatımı, makale tartışma, soru ve cevap tekniği.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saati ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Daha sonra ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154445
ÖK.2544435
ÖK.3544345
ÖK.45445345
ÖK.554445
ÖK.6544455