DERS ADI

: Sosyal Bilgilerde Kavram Geliştirme ve Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6003 Sosyal Bilgilerde Kavram Geliştirme ve Öğretimi SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVZAT GÜMÜŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Sosyal Bilgilerde kavram öğretiminin önemini anlayabilme ve yapılandırmacı yaklaşıma yönelik yapılan araştırmaları inceleyebilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kavram teriminin önemini anlama ve Sosyal Bilgilerde kavramları sınıflandırma
2   Sosyal Bilgilerde Kavram haritaları ve zihin haritaları hazırlama
3   Kavram ve zihin haritaları arasındaki farkı açıklama
4   Kavram yanılgılarını saptama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı Anlatım
2 Kavram geliştirme süreçleri Anlatım
3 Kavram geliştirme süreçleri Ödev ve Sunum
4 Kavramların sınıflandırılması Anlatım
5 Kavramlar arası ilişkiler Anlatım
6 Kavramlar arası ilişkiler Ödev ve Sunum
7 Kavramsal sistemler Anlatım
8 Arasınav
9 Anlamlı öğrenme için geliştirilen kavram haritası Anlatım
10 Anlamlı öğrenme için geliştirilen kavram haritası Ödev ve Sunum
11 Kavram ağı Anlatım
12 Kavram ağı Ödev ve Sunum
13 Anlam çözümleme tablosu Anlatım
14 Vee diyagramları üzerindeki uygulama ve çalışmalar Ödev ve Sunum
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gümüş, N. Ve Avcı, G. (2016). Altıncı sınıflarda Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi. JASSS 47:191-206.
Gülüm, K. (2010). Sosyal Bilgiler Öğretmenliği öğrencilerinin fiziki coğrafya konularındaki bazı temel kavramları anlama düzeyi ve kavram yanılgıları. Akademik Bakış Dergisi, 20:1-10.
Yapıcı, H. (2015). Sosyal Bilgiler öğretiminde öğrencilerin karşılaştıkları bazı kavramları anlama düzeyleri. Turkish Studies, 10(7):985-996.
Tural, A. (2011). Sosyal Bilgilerde Yapılandırmacı Yaklaşımla Kavram Öğretimine Yönelik Model Geliştirme (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konferans, ilgili metin okuma, öğrenci sunumu, problem çözümü

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevzat.gumus@deu.edu.tr, 02323012294

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Monday 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.111111
ÖK.222222
ÖK.333333
ÖK.444444