DERS ADI

: Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SBÖ 6018 Sosyal-Duygusal Öğrenme Becerileri SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere ortaokul çağındaki çocukların sosyal duygusal öğrenme becerilerini tanımaları ve geliştirmeleri konusunda yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Akademik başarı ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasındaki ilişkileri anlama
2   Okul ortamında sosyal duygusal öğrenme becerilerinin rolünü anlama
3   Başlıca sosyal duygusal becerileri tanıma
4   Ortaokul öğrencileri için bir sosyal duygusal öğrenme programı geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri. Anlatım
2 Çocuklukta sosyal duygusal gelişim Anlatım
3 Sosyal duygusal öğrenme becerileri Anlatım
4 Empatik beceriler Anlatım
5 Problem çözme becerileri Anlatım
6 Öfkeyle başa çıkma becerileri Anlatım
7 Sorumluluk alma becerileri Anlatım
8 Ara Sınav
9 Çatışma çözme becerileri Anlatım
10 Güvengenlik becerileri Anlatım
11 Sosyal duygusal öğrenme programı geliştirme Anlatım
12 Öğrenci sunumları Ödev ve Sunum
13 Öğrenci sunumları Ödev ve Sunum
14 Öğrenci sunumları Ödev ve Sunum
15 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Austin, V.L. and Sciarra, D.T. (2013). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, (Çev. Ed. Mustafa Özekes), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Elias, M. J. et al. (1997). Promoting Social and Emotional Learning: Guidelines for Educators: Guidelines for Educators, Association for Supervision & Curriculum Development, Virginia, U.S.A.
Akkök, F. (1996). İlköğretimde Sosyal Becerilerin Geliştirilmesi: Öğretmen El Kitabı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Çetin, F. Alpa Bilbay, A. & Albayrak Kaymak, D. (2001). Araştırmadan Uygulamaya Çocuklarda Sosyal Beceriler. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
Avcıoğlu, H. (2005). Etkinliklerle Sosyal Beceri Öğretimi. Ankara: Kök Yayıncılık.
Bacanlı, H. (1999). Sosyal Beceri Eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları
Cartledge, G. & Milburn; J: F: (1980). Teaching Social Skills To Children. New York: Pergamon Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, rol oynama ve geribildirim, rapor sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS Arasınav
2 YYC YyiçiÇalışma
3 YYS YySonuSınavı
4 BNS BNS ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.30 + YYC * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirmelerde yayın okuma, eleştirme ve çözümleme ağırlıklı olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asliuzbas@gmail.com 02323012294

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi, 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 10 10
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 174

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1111
ÖK.2222
ÖK.3333
ÖK.4444