DERS ADI

: Psikodibilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RDE 4019 Psikodibilim SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TAMİLLA ALİYEVA

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Amacı

Dersin amacı, dil ve düşünce, dil gelişimi, dil edinimi, ikinci dil edinimi, dil ve konuşma bozuklukları gibi konular hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Psikodilbilim kavramını tanımlayabilmesi.
2   2. Psikodilbilimin çalışma alanlarını açıklayabilmesi.
3   3. Dil ve düşünce arasındaki ilişkiyi değerlendirebilmesi.
4   4. Anadil edinimi sürecinin aşamalarını aktarabilmesi.
5   5. Konuşma ve dil bozukluklarını arasındaki farkı karşılaştırabilmesi.
6   6. Konuşma bozukluklarını ayırt edebilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Psikodilbilimin tarihçesi 11. Dil ve Beyin.
2 2. Psikodilbilimin araştırma alanları ve disiplinler arası çalışmalar. 12. Dil ve Konuşma.
3 3. Dil ve düşünce. 13. Dil ve Konuşma Bozuklukları.
4 4. Dilin Özellikleri, Hayvan iletişimi ve İnsan Dili, Vahşi Çocuklar ve Dil, Kritik Yaş Dönemi. 14. Psikodilbilim ile ilgili çalışmalar.
5 5. Dil Edinim Kuramları. 15. Genel tekrar
6 6. Dil Ediniminde Gelişim Aşamaları. 16.Finel sınav
7 7. Türkçe Konuşan Çocukların Dil Gelişimleri.
8 8. Ara sınav
9 9.İkidillilik, Çokdillilik.
10 10. İşaret Dili.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Clark, H. H., & Clark, E. V. (1980). Psychology and language. An introduction to psycholinguistics.
Christiansen, M. H., & Chater, N. (Eds.). (2001). Connectionist psycholinguistics. Greenwood Publishing
Group.
Field, J. (2004). Psycholinguistics: The key concepts. Psychology Press.
Foss, D. J., Hakes, D. T., & Psycholinguistics, A. (1978). an Introduction to the Psychology of
Language. PrenticeHall, EnglewoodCliffs NJ.
Greene, J. (1972). Psycholinguistics: Chomsky and psychology.
Garnham, A. (2013). Psycholinguistics (PLE: Psycholinguistics): Central Topics. Psychology Press.
Hatch, E. M. (1983). Psycholinguistics: A Second Language Perspective. Newbury House Publishers, Inc.,
Rowley, MA 01969.
Kutas, M., & Van Petten, C. (1994). Psycholinguistics electrified. Handbook of psycholinguistics, 83-143.
Massaro, D. W. (Ed.). (2014). Understanding language: An information-processing analysis of speech
perception, reading, and psycholinguistics. Academic Press.
McNeill, D. (1970). The acquisition of language: The study of developmental psycholinguistics.
Peterson, C. (2013). Developmental psycholinguistics: Three ways of looking at a child s narrative.
Rommetveit, R. (2014). Words, Meaning, and Messages: Theory and Experiments in Psycholinguistics.
Academic Press.
Springer Science & Business Media.
Smith, F. (1973). Psycholinguistics and reading. Holt, Rinehart & Winston.
Steinberg, D. D., Nagata, H., & Aline, D. P. (2013). Psycholinguistics: language, mind and world.
Routledge.
Steinberg, D. D., & Sciarini, N. V. (2013). An introduction to psycholinguistics. Routledge.
Traxler, M., & Gernsbacher, M. A. (Eds.). (2011). Handbook of psycholinguistics. Academic Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Power-point sunumları
2. Örneklerle anlatma ve açıklama
3. Soru-cevap
4. Kütüphane, internet araştırma etkinlikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 6: Sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80'ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, sunum ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulmira.kuruoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 30 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.5555
ÖK.6555