DERS ADI

: Çağdaş Rus Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RDE 4002 Çağdaş Rus Edebiyatı ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TAMİLLA ALİYEVA

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Çağdaş edebiyat eğilim ve akımlarını inceleyebilmek.
2   2. Çağdaş Rus edebiyatına ait eserleri bilmek.
3   3. Çağdaş Rus edebiyatının temel metinleri hakkında bilgi toplamak.
4   4. Türk edebiyatı ile Rus edebiyatını karşılaştırabilmek.
5   5. Çağdaş Rus ve Türk edebiyatının dünya edebiyatı içerisindeki yerini bilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. 20. - 21. yüzyılların başında edebi sürecin genel özellikleri. 11. Y. Trifonov un Hayatı ve yaratıcılığı.
2 2. A. T. Tvardovsky tarafından düzenlenen "Novıy Mir" dergisi ve bu yayının edebiyatta ve medeni tarihteki yeri. 12. V. Rasputinin Hayatı ve yaratıcılığı.
3 3. A.İ. Soljenitsin hayatı ve yaratıcılığı. 13. V. Makaninin `Kafkazskiy plenıy eserinin incelemesi.
4 4. A.İ. Soljenitsin ("İvan Denisoviç'in bir günü") eseri. 14. Lyudmila Ulitskayanın hayatı, 'Medeya ve Çocukları', 'Soneçka' ve 'Yoksul Akrabalar' isimli eserlerinin incelenmesi.
5 5. V.Rasputin. Hayatı ve yaratıcılığı. 15.Genel tekrar
6 6.V.Şukşin. Hayatı ve yaratıcılığı. 16.Finel sınav
7 7. V. Nabokovun Hayatı ve yaratıcılığı.
8 8. M. Prişvin in Hayatı ve Öyküleri üzerine çalışmalar.
9 9. K. Paustovskinin Hayatı ve yaratıcılığı.
10 10. Y. Bondarevin Hayatı ve yaratıcılığı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Leyderman, N.,Lipoveckiy, M. Sovremennaya russkaya literatura/ N.Leyderman, M.Lipoveckiy.-T. 2. 5-y izd.,:Akademiya, 2010. 684 s.
2. Sovremennaya russkaya literatura (1990-ye gg. nachalo XXI v.) : uchebnoye posobiye dlya vuzov / [S. I. Timina, V. Ye. Vasil'yev, O. YU. Voronina i dr.] ; pod red. S. I. Timinoy ; SPbGU.- 2-ye izd., stereotip. M. [i dr.]: Akademiya [i dr.], 2010. 348s

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2-3 ara sınav, 4-5 ise final sınavı ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tamilla.aliyeva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 5 50
Vize Sınavına Hazırlık 5 5 25
Final Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555