DERS ADI

: Edebiyat Akımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RDE 4014 Edebiyat Akımları SEÇMELİ 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TAMİLLA ALİYEVA

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Edebiyat akımları ile ilgili bilgilerini genişletir.
2   2. Edebiyat akımlarla ilgili bilgileri metinler üzerinde analiz etme, sentezleme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
3   3. Rus edebiyat eserlerinde edebiyat akımlarının etkilerini kavrayabilir.
4   4. Rus, Türk edebi akımları karşılaştırabilir.
5   5. Edebiyat akımlarının fark ve benzerliklerini saptar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Edebiyat akımlar ve okullar. 11. Rus Edebiyatında Sembolizm ve genel özellikleri .
2 2. Edebiyat akımlarının oluşmasında toplumsal değişmeler ve gelişmeler. 12. Rus Edebiyatında Dadaizm ve genel özellikleri.
3 3. Edebi anlayışlar ve felsefi bakışlar. 13. Rus Edebiyatında Sürrealizm ve genel özellikleri.
4 4. Edebiyat incelemeleri. 14. Rus Edebiyatında Fütürizm ve genel özellikleri .
5 5. Rus Edebiyatında Klasisizm ve genel özellikleri. 15.Genel tekrar
6 6. Rus Edebiyatında Santimantalizm ve genel özellikleri. 16. Finel sınav
7 7. Rus Edebiyatında Romantizm ve genel özellikleri.
8 8. Rus Edebiyatında Realizm ve genel özellikleri.
9 9. Rus Edebiyatında Naturalizm ve genel özellikleri .
10 10. Rus Edebiyatında 19 yy Modernizm akımlar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Nikolayev A.İ.Osnovı literaturovedeniya:uçebnoye posobiye dlya studentov filologiçeskih specialnostey.-İvanovo:LİSTOS,2011.
2. Dempsi E.Stili,şkolı,napravleniya.Putevoditel po sovremennomu iskusstvu.M.:M.:İskusstvo XXI veka,2008.
3. Vipper Yu.B.Poeziya barokko i klassicizma//Evropeyskaya poeziya XVII veka.M.,1977
4. Mamontov S.P.Osnovı kulturologii:M.:Olimp,1999
5. İlyin İ.P. Poststrukturalizm. Dekonstruktivizm.Postmodernizm.M.:İntrada, 2006.
6. Nalivayko D.S.İskusstvo:napravleniya, teçeniya, stili.Kiyev,1981.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1.ÖÇ 1-2-3 ara sınav, 4-5 ise final sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tamilla.aliyeva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15555
ÖK.25555
ÖK.35555
ÖK.45555
ÖK.55555