DERS ADI

: Sözlü Anlatım I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RDE 1005 Sözlü Anlatım I ZORUNLU 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLMİRA KURUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Rus Dili ve Edebiyatı (Rusça)

Dersin Amacı

Rus dilinin yazı dili ile konuşma dilinin ayırt edici özelliklerini kavratmak ve herhangi bir konuyla ilgili düşüncelerini etkili bir şekilde aktarabilmeyi öğretmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1 Konuşma becerilerini geliştirme
2   2 Doğru ve etkili konuşma ilkelerini öğrenme
3   3 Rus dilinin söz varlığını tanıma ve kelime dağarcığını genişletme
4   4 Bir ifadeyi farklı şekillerde dile getirebilme
5   5 Rusçanın söyleyiş özelliklerini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1 Rus Dilinde konuşma dilinin tanımı ve yazı dilinden ayrılan özellikleri
2 2 Amaca (uyarma, bilgilendirme, ikna) göre anlatım
3 3 Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma ve anlatım özellikleri
4 4 Görüşmeye ve tartışmaya dayalı anlatım türleri
5 5 Rus dilinde beden dilini, vurgu ve tonlamayı doğru kullanarak anlatım çalışması
6 6 Rusça atasözü, deyim, vecize vb. doğru kullanma ve sözlü anlatımı güçlendirme
7 7 Genel tekrar
8 8 Ara Sınav
9 9 Sözlü anlatım konuları belirleme ve grup çalışması yaptırma
10 10 Tartışma, münazara vb. şeklinde grup çalışması yaptırma
11 11 Topluluk önünde konuşma ve sözlü anlatım becerilerini geliştirmeye dayalı diyalog kurma
12 12 Ses özelliklerine hâkim olma ve etkili konuşma alıştırmaları
13 13 Etkili konuşma alıştırmaları
14 14 Etkili konuşma alıştırmaları
15 15 Genel Tekrar
16 16 Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ladıjenskaya, T. A. (1998). Ustnaya reç kak sredstvo i predmet obuçeniya, Moskva, Flinta: Nauka
Matveyeva, T. V. (2014). Uçebnıy slovar. Russkiy yazık. Kultura reçi. Stilistika. Ritorika, Moskva, Flinta
Matveyeva, A. İ. (2018). Russkiy yazık i kultura reçi, Moskva
Aktaş, Ş., Gündüz, O. (2002). Yazılı ve Sözlü Anlatım, Ankara, Akçağ

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu anlatımı
2. Alıştırma
3. Soru-Yanıt

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav ve dönem sonu sınavı ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Duyurulacaktır.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Belirtilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 2 10 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255555
ÖK.355555
ÖK.45555
ÖK.55555