DERS ADI

: Bağımsız Atölye II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSM 4022 Bağımsız Atölye II ZORUNLU 4 4 0 12

Dersi Veren Birim

Resim

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ARZU OTO

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Proje Uygulama dersi öğrencilere belirli bir konsept veya tema etrafında çalışma olanağı sunar. Öğrencilerin belirli bir hedefe yönelik sanat projeleri oluşturmalarını ve bu projeleri belirli bir süre içinde tamamlamalarını amaçlar. Bu süreçte kişisel proje çalışmalarına ağırlık verilmekte, üretilen çalışmaların, çağdaş ve güncel sanat pratikleriyle ve sanatın kuramsal boyutuyla ilişkilendirilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kişisel çalışmaların oluşturulması.
2   Farklı disiplinlerden uygulamaların, üretim süreçlerinde açığa çıkmasına fırsat tanınması.
3   Üretilen çalışmaların çağdaş ve güncel sanata dair referanslarının açığa çıkarılmasını sağlamak.
4   Üretilen çalışmaların sanatın kuramsal boyutuna dair referanslarıyla tartışılması
5   Üretilen çalışmaların sergileme ve sunum olanaklarını yapıt-mekan ilişkisi üzerinden tartışmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hafta 1- 2: Proje Konsepti ve Hedeflerin Belirlenmesi 1. Öğrencilere proje için temel konsept ve hedefleri belirleme özgürlüğü. 2. Grup tartışmaları ve fikir paylaşımları. 3. Öğrencilerin bireysel hedeflerini belirleme.
2 Hafta 3- 4: Malzeme ve Teknik Seçimi 1. Proje için uygun malzemelerin ve tekniklerin seçilmesi. 2. Öğrencilere farklı resim malzemeleri ve teknikler hakkında bilgi verilmesi. 3. Öğrencilerin proje için malzeme ve teknik seçimi.
3 Hafta 5- 8: Projenin Geliştirilmesi ve İlerlemesi 1. Öğrencilerin projelerini başlatma ve geliştirme süreci. 2. Öğrencilere rehberlik ve geribildirimlerin yapılması. 3. İlerlemenin düzenli olarak değerlendirilmesi.
4 Hafta 9- 10: Sanat Eleştirisi ve Grup Tartışmaları 1. Öğrencilerin birbirlerinin projelerini incelemesi ve değerlendirmesi. 2. Grup tartışmaları ve eleştiri oturumlarının yapılması. 3. Sanat eleştirisi becerilerinin geliştirilmesi.
5 Hafta 11- 12: Sergi Hazırlığı ve Sunumu 1. Öğrencilerin projelerini bir sergi için hazırlama 2. Sergi düzenleme ve tanıtım stratejileri 3. Diğer öğrenciler ve ders yürütücüsü ile projeler üzerine açık bir tartışma yapılması.
6 Hafta 13: Proje Sunumu ve Değerlendirme 1. Öğrenciler projelerinin sınıfa sunumu. 2. Toplu değerlendirme ve öğrencilere geribildirim. 3. Proje sürecinin genel bir değerlendirmesi.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hauser, A. (1995). Sanatın Toplumsal Tarihi (çev. Y. Gölönü). İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Gardner's Art Through the Ages: A Global History
3. Hauser, A. (1995). Sanatın Toplumsal Tarihi (çev. Y. Gölönü). İstanbul: Remzi Kitabevi.
4. The Story of Art by E.H. Gombrich
5. Art Since 1900: Modernism, Antimodernism, Postmodernism
6. Turani, (2011). Resimde Geometri İşlemleri ve Sorunları, Türkiye İş Bankası Yayınları.
7. The Painter's Handbook by Mark David Gottsegen
8. Color and Light: A Guide for the Realist Painter by James Gurney
9. Drawing on the Right Side of the Brain by Betty Edwards
10. Berger, John. Görme Biçimleri, Metis Yayınları, 1978
11. Art Theory: A Very Short Introduction by Cynthia Freeland
12. After the End of Art: Contemporary Art and the Pale of History by Arthur C. Danto
13. Vincent Van Gogh: The Complete Paintings by Ingo F. Walther
14. Frida Kahlo: The Paintings by Hayden Herrera
15. Leonardo da Vinci: The Complete Paintings and Drawings by Frank Zöllner:
16. Khan Academy - Art History: https://www.khanacademy.org/humanities/art-history
17. The Metropolitan Museum of Art - Heilbrunn Timeline of Art History: https://www.metmuseum.org/toah/
18. Wassilly Kndisky, Sanatta Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, 1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrenciyle işleri konusunda yüzyüze, karşılıklı görüşmelerle sürdürülebilir bir
diyaloğun yolunu açmak ve üretilen işler paralelinde metin okumaları , film / video
izleme önerilerinde bulunarak, çağdaş / güncel sanata olan referansları belirlemek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 ATL AtölyeÇalışmaları
4 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + ODV * 0.10 + ATL * 0.10

Değerlendirme Kriteri

Çalışmalar da kullanılan tekniğe olan hakimiyet, materyali dönüştürme becerisi.
Üretilen çalışmanın biçim ve anlam ilişkilerindeki tutarlılık ve imgelem zenginliği.
Çalışmaların değerlendirmeye sunumu ve sergileme biçimleri.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Arş. Gör. Arzu Oto
arzu.oto@deu.edu.tr

Dokuz Eylül Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, DEÜ Tınaztepe Yerleşkesi
Adatepe Mah. Doğuş Cad. No:209
35390 Buca İzmir

Doç. Engin Aslan,
engin.aslan@deu.edu.tr

Dokuz Eylül Üniversitesi
Güzel Sanatlar Fakültesi, Resim Bölümü, DEÜ Tınaztepe Yerleşkesi
Adatepe Mah. Doğuş Cad. No:209
35390 Buca İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama (Bakım Planı) 14 4 56
Final Sınavına Hazırlık 8 4 32
Tasarım Projesi 14 4 56
Tasarım Projesi 14 4 56
Final Sınavı 14 4 56
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 312

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15433
ÖK.24433
ÖK.34443
ÖK.4555
ÖK.53555