DERS ADI

: Tarihsel Süreçte Türk Spor Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SYB 5011 Tarihsel Süreçte Türk Spor Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SERCİN KOSOVA

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Türkiye'de sporun doğuşundan günümüze kadar geçen zamanda oyun olgusunun nasıl yayıldığını ve değişik toplumlarda oyunların oluşmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesinin öğretilmesi

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'de sporun başlangıcını öğrenme
2   Türkiye'de oynanan oyunların kavranması
3   Türkiye'de oynanan oyunların spora nasıl dönüştüğü
4   Türkiye'de spor anlayışı ve spor tesislerinin incelenmesi
5   Türkiye'de spor anlayışının nasıl olduğunun kavranması
6   Türkiye'nin olimpiyatlardaki yerinin araştırılması

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiye'de Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması
2 Eski Türklerde spor
3 Türkiye'de modern spor
4 Türkiye'de eski ve modern spor teşkilatlanmasının karşılaştırılması
5 Türkiye'de spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim
6 Türkiye'de spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi
7 Türkiye ve antik olimpiyatlar
8 vize
9 Türkiye'de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
10 Türkiye'de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
11 Günümüz Türkiye'sinde spor anlayışı
12 Günümüz Türkiye'sinde spor anlayışı
13 Türkiye'de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
14 Türkiye'de cumhuriyet döneminde spor anlayışı
15 final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:

Alpman, C. (1972) Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul.
Swaddling, J, (2000) Antik Olimpiyat Oyunları, İstanbul

Yardımcı kaynaklar:
Akurgal, E. (1998)Anadolu Uygarlıkları, İstanbul.
Saltık, S. (1995) Antik Stadyumlar, İstanbul.
Kahraman,A. (1995) Osmanlı Devletinde Spor,Ankara.
Alexiou,S. (1991). Minos Uygarlığı, İstanbul.
Keten,M. (1993)Türkiye de Spor,Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders içi katılım, sınavlar, ödevler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse ilişkin politika ve kurallar her dönem başında açıklanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar
mehmet.bayansalduz@deu.edu.tr
esra.kurkcuakgonul@deu.edu.tr


Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri her dönem oluşturulan bireysel programa göre değişiklik göstermektedir.
Öğrenciler e-posta yoluyla istedikleri gün ve saatte ders koordinatörüne ulaşabilirler.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65