DERS ADI

: Uzaktan Eğitimde Teori ve Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EBT 6017 Uzaktan Eğitimde Teori ve Uygulamalar SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Eğitim Teknolojileri Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dünyanın hemen hemen her bölgesinde kullanılan ve son yıllarda oldukça hızlı bir şekilde gelişen uzaktan eğitim kavramını öğrencilere tanıtmak ve yapılan çalışmalar sonucu ortaya çıkan teorileri, uzaktan eğitimin uygulamalarını geliştirmek için nasıl daha iyi kullanılabileceğini tartışmaktır. Ders ayrıca, eğitim ortamında uzaktan eğitim kavramını, çeşitli uzaktan eğitim teorilerini, ilkelerini ve uygulamalarını ve onun organizasyonu ve yönetimini tanımlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uzaktan eğitim hakkında bilgi sahibi olur
2   Teknolojinin uzaktan eğitimde nasıl kullanıldığını bilir
3   Uzaktan eğitimle ilgili yapılmış araştırmaları inceler ve alınyazına sağlayabileceği katkıyı planlar
4   Uzaktan eğitimde varolan uygulamaları bilir ve öğretim planına göre bu uygulamalar arasından seçim yapabilir
5   bir uzaktan eğitim programı geliştirebilir (ihtiyaçları belirler, planlar, içeriği geliştiri, ve sonuçları değerlendirebilir)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Uzaktan Eğitimin Temelleri
3 Teknolojinin yenilikçi kullanımı
4 Uzaktan eğitim ve Açık Öğrenme
5 Uzaktan Eğitimde Araştırmalar
6 Uzaktan eğitimde öğrenme ve Öğretme
7 Projeler
8 Uzaktan eğitime kuramsal yaklaşımlar
9 Uzaktan eğitimde Uygulama Metodları
10 Uzaktan eğitimde Uygulama Metodlarını seçme
11 Uzaktan eğitimde kullanılacak özel uygulamalar
12 Uzaktan eğitimde süreç değerlendirme
13 Uzaktan eğitimde imkan ve sınırlılıklar
14 Uzaktan eğitimin geleceğiUzaktan eğitimin geleceği
15 Proje DeğerlendirmeProje Değerlendirme
16 Proje DeğerlendirmeProje Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Handbook of Distance Education: Edition 3 Michael Grahame Moore May 7, 2013
Trends and Issues in Distance Education: International Perspectives Lya Visser January 1, 2012
An Introduction to Distance Education: Understanding Teaching and Learning in a New Era M.F. Cleveland-Innes D.R. Garrison February 25, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu derste belirlenen temel öğretim yaklaşımı bilginin ortak inşası olacaktır. Sınıf ortamında bilgisayar destekli öğretim uygulamalarını geliştirmek ve bunları belirlenen uygun eğitim/ öğretim modelleriyle birlikte sunmak bugünün Türkiye sinde öğretmenlerden (sizlerden) beklenen bir yaklaşım olduğundan, bu dersin öğretim modeli öğrencilerin ve öğretmenin belirlenen konuda işbirliği ve koordinasyonuna dayanır. Bu yaklaşım modelinde birlikte yaparak öğrenme (collaborative learning ) ve aktivite tabanlı öğrenme (activity based larning) bulunmaktadır. Bu bağlamda, öğretmen rehberlik görevini üstlenir ve aktif bir öğrenme ortamı oluşturarak öğrenme süresince öğrencilerin ihtiyaç duyduğu/duyabileceği desteği verir. Sunulan bilgiler ve hazırlanan haftalık aktiviteler öğrencilerin bilgileri direkt almak yerine kendi zihninde anlamlaştırıp hem bugün hem ileriye dönük kullanabileceği bilgiler olacaktır. Sizden beklenen bu alanda yeteneklerinizi geliştirip, yapacağınız ve edineceğiniz her bilginin kişisel ve öğretim hayatınızdaki performansınıza olumlu yansıyacağına inanmanızdır. Her biriniz ders süresince gösterdiğiniz olumlu ve anlamlı çıktılarla puan alacak ve öğrenci merkezli bir değerlendirmeye tabi tutulacaksınız.

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Kürşat ARSLAN
kursat.arslan@deu.edu.tr
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
+902323012136

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Proje Hazırlama 1 70 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.113431533
ÖK.211541433
ÖK.324345544
ÖK.424345544
ÖK.555555555