Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Eğitim Teknolojileri Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
Dersi Alan Birimler |
Eğitim Teknolojileri Doktora |
Dersin Amacı |
Biliş, öğrenme ve teknoloji kavramlarını ve aralarındaki ilişkileri üst düzeyde analiz ederek ortaya koymak, öğrenme kuramları, bilişsel yapı, hafıza ve özelliklerini eleştirel bir şekilde tartışmak ve teknolojiye yansımalarını belirlemek, yapay zeka uygulamalarını eğitimsel süreç açısından tartışmaktır. Ders kapsamında, biliş, üstbiliş yetisinin, doğası, kaynağı/kaynakları ve tüm boyutlarıyla anlaşılması için, psikoloji, nöropsikoloji, eğitimbilim, felsefe vb gibi disiplinleri içeren interdisipliner bir yaklaşımla açıklanmaya çalışılacak, bu kavramlarla hafıza , öğrenme ve teknoloji arasındaki ilişki ortaya konulacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Ryals, A. J., Yadon, C. A., Nomi, J. S., & Cleary, A. M. (2011). When word identification fails: ERP correlates of recognition without identification and of word identification failure. Neuropsychologia, 49, 3224 3237. http://dx.doi.org/10.1016/j.neuropsychologia.2011.07.027 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Seminerler, beyin fırtınası, grup çalışmaları, uygulama örneklerini inceleme-tartışma, rapor hazırlama |
Değerlendirme Yöntemleri |
İLAN EDİLECEKTİR |
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödev ve sunumlar, tartışma, araştırma sonuçları ve uygulama örneklerini inceleme, yazılan makalenin değerlendirilmesi. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|