DERS ADI

: SPOR POLİTİKALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SSY 2008 SPOR POLİTİKALARI SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Spor Yöneticiliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Spor Yöneticiliği

Dersin Amacı

Cumhuriyet dönemi boyunca sporda izlenen politikalarda kronolojik yaklaşımlar, kalkınma planları, spor şuralar, hükümet programları ve siyasi partilerin programlarında yer alan spor politikaları ve yaklaşımları bilgisi edinmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Spor ve Politika İlişkisini açıklar.
2   Türk Spor Politikasının genel özelliklerini yorumlar.
3   Kalkınma planlarında yer alan spor politikalarını yorumlar.
4   Hükümet programlarında yer alan spor politikalarını yorumlar
5   Spor politikaları hakkında bilgi edinilmesini sağlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Spor ve Politika İlişkisi
2 Türk Spor Politikasının Genel özellikleri
3 Anayasa ve Yasalarda Spor Politikaları
4 Kalkınma Planları ve Spor Politikaları
5 Hükümet Programları ve Spor Politikaları
6 Siyasi Parti Programları ve Spor Politikaları
7 Amatör Spor Kulüpleri, Spor Kulüpleri,TMOK
8 Amatör Spor Kulüpleri, Spor Kulüpleri,TMOK
9 Spor Eğitimi Politikaları
10 Sporcu Eğitimi, Antrenör Eğitimi,
11 Beden Eğitimi Öğretmeni Yetiştirme, Spor Yöneticisi Eğitimi
12 Spor Tesis Politikaları
13 Sporcu Sağlığı ve Sosyal Güvenlik
14 Yerel Yönetimler ve Spor Politikaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1980-1996 Yılları Arasındaki Hükümetlerin Spor Politikaları İl Niğde İli Mahalli Kaynaklarının Tespiti Ve Mukayesesi YL. Tez. Hüseyin Kırımoğlu (1998)
Avrupa Birliğine Üye Ülkelerin Spor Politikaları ile Türkiyenin Spor Pol. Karşılaştırılması Yl. Tezi B. Demir. (2002
Barrie Houlihan(1997) Sport, Policy and Politics. Routledge. Newyork.
Beden Eğitimi, Spor Ve İstanbul Olimpiyatları Özel İhtisas Komisyon Raporu. DPT. 2000.
Spor Yönetimi. K. Fişek. 1983.
Sporcu İstatistikleri (1992-1993) DİE. 1996, Spor faaliyetleri Ve Tesisleri (1992) DİE. 1996

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu anlatımı, tüm sınıf ve küçük grup tartışmaları, görsel-işitsel materyallerin kullanılması, soru-cevap oturumları, işbirlikli öğrenme (bazı dersler pratik olacak ve tüm sınıf katılımı dahil edilecektir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara ve final sınavları teorik, ödevler ise sunum şeklinde olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Katılım zorunludur. Düzenli olarak kursa katılan ve katılan öğrenciler için görüş notları kullanılacaktır.
Ders sırasında dersin uyumunu bozan öğrencilerden derse devam etmeden dersi bırakmaları istenecektir.
Ders sırasında telefonları kapalı tutulacaktır.
Derse zamanında varmak önemlidir. Bu konuda gerekli hassasiyet gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Seferihisar / İzmir

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

pazartesi - salı - çarşamba- 09: 00/17: 00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 98

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1453453
ÖK.2453453
ÖK.3453453
ÖK.4453453
ÖK.5453453