DERS ADI

: Kompozisyon Armoni 1

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZK 1103 Kompozisyon Armoni 1 SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Kompozisyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYSİM DOLGUN ILDIZ

Dersi Alan Birimler

Kompozisyon
Kompozisyon

Dersin Amacı

Öğrencilere çoksesli müziğe ait dört partili koro yazısı kullanarak, temel ve yan dereceler üzerinde üç sesli akor kurabilme ve yazabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dört partili koro yazısına ait temel kuralları yazılı olarak uygulayabilir,
2   Majör ve minör tonaliteler üzerinde temel ve yan dereceleri ayırt edebilir,
3   Herhangi bir tonalitenin her bir derecesi üzerine kök ve çevrim durumunda üç sesli akor kurarak, dört partili olarak yazabilir,
4   Dominant yedili akorunu kök durumu ve çevrimleri ile diğer akorlara bağlayabilir,
5   Şifreli Bas ve soprano partisi üzerinde şifreli/şifresiz dört partili armonik realizasyon uygulayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Majör ve minör diziler/ Dört Partili Koro Yazısı Beşli akorlar I-IV-I, I-V-I bağlanışı, Soprano-Alto-Tenor-Bas Partileri
2 Modülasyon Kavramı Modülasyon
3 Soprano Partisi Üzerinde Armonizasyon Majör, Minör
4 Bas Partisi Üzerinde Kadans Formülü - Armoni Yürüyüşü I-IV-V-I bağlanışı ele alınacaktır.
5 Bas Yürüyüşü ile Alıştırmalar II-V-II
6 Eksik Beşli Akoru VII-I / VI-VII-I bağlanışı
7 Eksik Beşli Akoru ile Armonizasyon
8 Birinci Çevrim Akoru I-III / IV-VI / V-VII. Dereceler üzerinde birinci çevrim akorları
9 Tam beşli, Eksik Beşli Akorları ile Birinci Çevrim Bağlanışları
10 Birinci Çevrim Akorları ile Uygulamalar Alıştırmalar
11 İkinci Çevrim Akoru 6 4 Akoru: (Kadans-Geçit-Basamak durumunda)
12 Napoliten Altılı
13 Analiz Çalışmaları Bach Eserleri
14 Analiz Çalışmaları Bach Eserleri
15 Analiz Çalışmaları Bach Eserleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sarly, Henry. Cours Pratique et Theorique d Harmonie, Schott, Brüksel
Dubois, Theodore. Traite d Harmonie, Theorique et Pratique, Heguel, Paris, 1921
Challan, Henri. 380 Basses et Chants donnes, A. Leduc, Paris, 1960
Bitsch, Marcel. Precis D Harmonie Tonale, A. Leduc, Paris, 1957
Desportes, Yvonnes. Precis d Analyses Harmonique, Heugel, Paris, 1948

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Ders anlatımı, armoni ile ilgili kurallar ve yöntemlerin öğretim elemanının dizekli sınıf tahtası üzerine yazdığı örneklendirmeler yolu ile sınıf ortamında her bir öğrencinin sırayla çeşitlendireceği uygulamalar ile yapılır.
Ödevler
Ödevler, derste uygulanan her konu ile ilgili, öğrencinin bir sonraki derse kadar konuyu pekiştirmesi için hazırlaması gereken öğretim elemanının verdiği yazılı uygulamalardan oluşur.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KNT Kanaat
2 DK Derse Katılım
3 BNS Final Sonu Başarı Notu roundKNT * 0.80+DK*0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim Elemanının öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarına ilişkin kanaat değerlendirmesi

Değerlendirme Kriteri

Kanaat Notu: %80, Derse Katılım %20,
Toplam 100 Üzerinden Geçme Notu: 50

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Öğr. Üyesi Mehmet GİRGİN
mehmet.girgin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı/Cuma 14:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 2 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 1 13
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 41

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.122212
ÖK.222212
ÖK.322212
ÖK.422213
ÖK.522213