DERS ADI

: CEVHER HAZIRLAMA VE ZENGİNLEŞTİRME LABORATUVARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MDT 3027 CEVHER HAZIRLAMA VE ZENGİNLEŞTİRME LABORATUVARI ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Madencilik Teknolojisi

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ECE KILINÇ AKSAY

Dersi Alan Birimler

Madencilik Teknolojisi

Dersin Amacı

Cevher hazırlama ve zenginleştirme ekipmanları kullanarak uygulamalar yapmak ve sonuçları değerlendirmek

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Numune alma ve kırma-öğütme yapabilme
2   Cevherin yoğunluğunu saptamayabilme
3   Tane sayımı yöntemi ile cevherdeki minerallerin serbestleşme derecesini bulabilme
4   Elek analizleri yapabilme ve sonuçları değerlendirebilme
5   Zenginleştirme yapabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Laboratuar kullanımında iş sağlığı ve güvenliğinin önemi, İş kazaları ve meslek hastalıkları, alınması gereken tedbir ve uygulamalar
2 Cevher hazırlama ve zenginleştirmeye giriş ve numune almanın önemi ve yöntemleri
3 Numune azaltma ve elek analizi yapma
4 Numune azaltma ve elek analizi sonuçlarının değerlendirilmesi
5 Tane serbestleşmesinin tespiti ve sonuçlarının değerlendirilmesi
6 Taneli malzemelerde yığın, kaba ve hakiki yoğunlukların tespiti
7 Kırma-Elek analizi uygulaması
8 Öğütme-Elek analizi uygulaması
9 Ara sınav
10 Kırma-Öğütme ve Elek analizi uygulamalarının sonuçlarının değerlendirilmesi
11 Elek-Metal Çizelgesi
12 Metalurjik denge çizelgesi
13 Bazı zenginleştirme deney sonuçlarının değerlendirilmesi (metalik cevherler için)
14 Bazı zenginleştirme deney sonuçlarının değerlendirilmesi (endüstriyel hammaddeler için)
15 Bazı zenginleştirme deney sonuçlarının değerlendirilmesi (kömür için)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Atak, S. (1990). Flotasyon İlkeleri ve Uygulaması,. İstanbul Teknik Üniversitesi Vakfı, Kitap Yayın No:34, İstanbul.

Yardımcı kaynaklar:
Fuerstenau, M.C. (1976). Flotation, vol: I and II, American Institute of Mining, Metallurgical and Petroleum Engineers, Inc., New York.
Gaudin, A.M., (1978). Flotation, McGraw-Hill Book Company Inc. New York
Leja, J., (1983). Surface Chemistry, Chemistry of Froth Flotation, PLENUM PRESS, New York
Somasundaran, P., (1986). Advances in Mineral Processing, SME, Littleton Rao, S.R. (Revised Edition), (2004). Surface Chemistry of Froth Flotation, First Edition by Leja, J., vol:1-2, Second Edition, Kluwer Academic/Plenum Publisher, New York
Habashi, F., Principle of Extractive Metallurgy. Vol:1-2-3-4, Gordon & Breach Sci. Pub. Weiss, N.L. (editor-in-Chief), (1985). SME Mineral Processing Handbook, New York Marsden, J. & Hause, I., (1992). The Chemistry of Gold Extraction, Ellis Horwood Limited.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim elemanı, düz anlatım tekniğini kullanarak ve uygulamalar ile madencilik hakkında mesleki beceri kazandırmaya çalışır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 UYG Uygulama
3 FN Final
4 BNS BNS VZ * 0.35 + UYG * 0.15 + FN * 0.50
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.35 + UYG * 0.15 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

I. Vize %35: Teorik bilgilerin yoklanması
II. Ödev ya da Uygulama sınavı %15: Uygulama bilgilerinin yoklanması
III. Yarı Yıl Sınavı %50: Tüm öğrenim çıktılarının yoklanması

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Ece KILINÇ AKSAY
ece.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Ders Anlatımı 1 1 1
Uygulama 1 2 2
Laboratuvar'a Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Laboratuvar defteri hazırlama 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Uygulama sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11111
ÖK.2111
ÖK.3111
ÖK.4111
ÖK.5111