DERS ADI

: Mimari Bezeme Restorasyonu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TEZ 3012 Mimari Bezeme Restorasyonu ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Tezhip Sanatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Tezhip Sanatı
Tezhip

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mimari tasarım sürecinde yapıda yer alacak bezemelerin tasarımı için gerekli olan teknik ve kuralları, temel kavramları öğrenmesi ve uygulayabilmesi,
2   Bezeme tasarımlarında kullanılan proje ve uygulama kurallarını mimari proje ile eş zamanlı olarak yürütebilmesi
3   Bezeme tasarımına uygun malzemeleri ve üretim tekniklerini önerebilmesi,
4   Bezeme üretim ve tasarımlarında uygulama aşamalarında mimari yapıyla eş zamanlı olarak proje üretebilmesi ve farklı disiplinler ile ortak proje çalışması yürütebilmesi,
5   Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar,desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Konu ile ilgili bilgi, arşiv belge çalışmaları, kültürel bağlamda düzenleme çalışmalrı
2 Tasarım sürecinde olan yapı ile ilgili araştırma ve analiz çalışmaları
3 Proje konusunun ilk tasarım analizlerinin yapılması
4 Proje verilerinin düzenlenmesi
5 Proje belgeleme çalışmaları ve raporları
6 Proje malzeme, ekipman ve üretim tekniği araştırmaları
7 Proje uygulama ve tasarım tekniklerinin belgelenmesi
8 Farklı disiplinler ile işbirliği öngörülerinin projelendirilmesi
9 Farklı disiplinler ile ortak çalışma programı uygulamaları
10 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
11 Detay tasarımlarının projelendirilmesi
12 Tasarım projesi değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
13 Tasarım projesi değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları
14 Proje uygulamalarının değerlendirilmeleri ve düzenleme çalışmaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Öğretim üyesi öğrencileri, Mimaride yer alan bezemelerin tasarımı çalışmalarını izleme, araştırma ve analiz çalışması yapmaya yönlendirir, elde edilen verileri düzenleyebilme, temel kavramları öğrenmesi ve hatasız uygulayabilmesi için gereken alt bilgiler ile donatır.
Proje uygulama ve öngörülerini teknik raporlar, desenler ve çizimler ile belgeleyebilmesi.
2.Tasarım çalışmaları öncesi yapılması gereken analiz çalışmasının kavraması, uygulama teknikleri ile birlikte öğrenmesi ve kullanabilmesi, malzemeleri ve üretim tekniklerini de öğrenerek yapı proje ve uygulaması ile eş zamanlı olarak uygulama yapabilme becerilerinin gelişmesinin sağlanması amaçlanmaktadır.
3.Bezeme tasarım ve uygulama aşamalarını doğru öngörmesi, uygulayabilmesi ve farklı disiplinler ile ortak proje çalışması yürütebilmesi, dersin çalışma hedefidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 PR Proje
4 DKL DerseKatılım
5 FN Final
6 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + PR * 0.20 + DKL * 0.20 + FN * 0.30
7 BUT Bütünleme
8 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.20 + ODV * 0.10 + PR * 0.20 + DKL * 0.20 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar



Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, çözüm önerilerinin uygunluğu, restorasyon proje öngörüleri ile uygulamalarının birbirini tamamlar nitelikte olması üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; öngörü ve uygulamalarını geliştirerek mimaride bezeme restorasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.



Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 3 6
Alan/saha çalışması 2 4 8
Tasarım Projesi 2 14 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.13534353
ÖK.24323524
ÖK.35544354
ÖK.4345243
ÖK.524545