Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tezhip Sanatı |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ÖZKAN BİRİM |
Dersi Alan Birimler |
Tezhip Sanatı |
Dersin Amacı |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İlan Edilecektir. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Bu derste, hat sanatında meşhur hattatlar ve eserlerinden örnekleri üzerinden verilmektedir. Hat sanatında istif kuralları verilerek mekan yazı ilişkisini üzerinde durulacaktır. Tek bir birimden hareketle, tekrar eden yazı kompozisyon tasarım uygulamaları verilecektir. Konularına , biçimlerine ve mekanlardaki işlevlerine göre hüsn-i hat levhalarının özellikleri üzerinde durulacaktır. Yazıların kalıplarının hazırlanma aşamaları, ilk safhasından başlayarak, levha haline geldiği son safhasına kadar gösterilecek ve verilen projeler bu kapsamda ahârlı kağıt üzerine aşamalarla yazılarak tamamlattırılacaktır. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Ders 2 kredi ile teorik ; 2 kredi ile de uygulama şeklinde işlenecektir. Dönem içinde öğrencinin dersin özünü derste kavrayabilmesi maksadıyla hem ara sınavı hem de yoklama sınavı yapılmaktadır. Dönem içi ara Sınavında, ilgili ders kitapları verilen ders notlarındaki anlatımların bilgi olarak, hangi derecede kavrandığı ve ayrıca tasarımla ilgili uygulamaların,hangi derecede beceriye dönüştüğü değerlendirilecektir. Dönem içi yapılan ara sınav ın % 30 u, ayrıca dönem sonundaki final sınavının %30 u ile bilgi ve beceri testi yapılmış olacaktır. |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
İlan Edilecektir. |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|