DERS ADI

: Sanal Stüdyo Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FMY 3231 Sanal Stüdyo Tasarımı SEÇMELİ 1 1 0 5

Dersi Veren Birim

Film Tasarımı ve Yönetmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ FAİK KARTELLİ

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Çizgi Film ve Animasyon
Film Tasarım ve Yazarlık
Film Tasarımı ve Yazarlığı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Rönesans Resim Sanatındaki Kompozisyon ve Aydınlatmasını , Kendi yaptıkları Görsellerde
2   kamerada mekan yaratabilme , doğru Kompozisyon Kurabilme
3   Dünya Sinemasından örneklemelerle , atmosfer yaratabilme
4   Var olan Görseller hakkında eleştirel gözle bakabilme
5   Dünya sinemasındaki Görsel algı ile Türk sinemasındaki Görsel algıyı karşılaştırabilme
6   Görüntüdeki Renk bilgisinin ,seyirci üzerindeki etkisini doğru bir şekilde kurabilme
7   - Görüntüdeki ritm duygusunun farkındalığını oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kompozisyon da renk ve ritim duygusu. örnek sunum , proje belirleme
2 Var olan hazır materyaller üzerinde kompozisyon ,renk ve ritim duygusu oluşturulması uygulama çalışma video-clip ,teaser,trailer, reklam uygulaması inceleme
3 Uygulama da kullanılacak ses ,müzik seçimi
4 Proje öncesi sunum
5 Proje öncesi sunum
6 Çekim, kurgu uygulama
7 Çekim, kurgu uygulama
8 Proje sunumu
9 Var olan çekilecek projenin içinde bir sahne yerleştirmesi için karar verme ve sunumu
10 Çekim Senaryosu (Çekim ölçeği,plan ve story board hazırlama)
11 Çekim Senaryosu (Çekim ölçeği,plan ve story board hazırlama)
12 Çekim ve kurgu uygulama
13 Çekim ve kurgu uygulama
14 Çekim ve kurgu uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri,Görsel kompozisyon ve atmosfer yaratımında örnek filmler ve görsellerle temel bilgi verir ve bu bilgiler üzerine inşa edilecek, proje üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Uygulama çekim pratikleri ve proje ödevi aşamasında ,karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerinin hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama ve proje sürecinde öğrenciler, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnek bir proje ile bilgilendirileceklerdir .


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BSN Başarı Notu VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1-Öğrenci , öncesinde istenilmiş bir tablo dan yola çıkarak yeni bir sahne yaratması istenilecektir.
2-Öğrenci , öncesinde verilmiş bir konu da yazılı ve sözlü bir sunum hazırlayacaktır.
3-Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi proje çalılmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Ödev Hazırlama 4 9 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15555545555554
ÖK.25555545555555
ÖK.34544455555545
ÖK.45555555545555
ÖK.55555555555555
ÖK.65445555555445
ÖK.75554555454555