DERS ADI

: İllustratif Tipografi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GRB 3058 İllustratif Tipografi ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Grafik Sanatlar

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BETÜL USLU ÖZKAN

Dersi Alan Birimler

Grafik Sanatlar
Grafik Resimleme ve Baskı

Dersin Amacı

Ders, öğrencilerin tipografiyi sadece okumak için değil aynı zamanda içerikle örtüşecek bir görsele dönüştürebilmelerini amaç edinir. Bu doğrultuda yapılacak olan çalışmalar tek harf ile başlayıp kademeli olarak kompleks hale gelir. Öğrenciler yöntem, materyal ve sunum açısından serbest bırakılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sahip olduğu tipografi bilgisini, illüstrasyon ile harmanlayıp, yeni yönelim ve yöntemlerle birleştirip, tasarım yönetiminde yaratıcı bir şekilde kullanabilmesi
2   Yazılım ve Malzeme bilgisine hakim olması ve günceli takip ederek bu bilgileri geliştirebilmesi ve doğru alanlarla ilişkilendirebilmesi
3   Projelerin beklenmedik ve yaratıcı bir sunumu olması
4   Tasarımın temel ilkelerinin dışında özgür bir ifadeye ulaşılabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

GRF 2024 - Tipografi II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Hafta Tanışma Dersin içeriğinin ve amacının öğrencilerle paylaşılması.
2 2. Hafta Dersin içeriğinin ve amacının öğrencilerle paylaşılması. İllustratif Tipografinin örnekler üzerinden öğrencilere aktarılması. Dönem boyunca yapılacak projelerin öğrencilere aktarılması ve öğrencinin çalışacağı projenin kapsamını bir sonraki derse belirlemesi.
3 3. Hafta Öğrencilerin araştırmaları sonucunda edindikleri örnekler üzerinden kritik ile proje konularının ve kapsamlarının kesinleştirilmesi. Proje briefinin ve üretimle ilgili teorik bilginin verilmesi.
4 4., 5., 6., ve 7. Haftalar Eskiz ve kritik.
5 8., 9., 10. Haftalar Seçilen eskizlerin orjinale dönüştürülmesi
6 11., 12., ve 13., Haftalar Orjinaller üzerinden kritik.
7 14. Hafta Orjinal çalışmaların teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Books, theses, and Internet resources (museum pages, online magazines, videos, etc.)
-(Design Brief) Bruce Willen, Nolen Strals-Lettering & Type_ Creating Letters and Designing Typefaces-Princeton Architectural Press (2009)
-Sarah Hyndman-Why Fonts Matter-Random House (2016)
-Lara McCormick, Playing with Type, Rockport, 2013
-Victionary, Handstyle Lettering, FromCalligraphy to Typography, Victionary, 201
-Alex Fowkes, Drawing Type an Introduction to Illustrating Letterforms, Rocport, 2014
-Cees W. De Jong, Alston w. Purvis, Jon Tholenaar, Type: Avisual History of Typefaces and Graphic Styles Volume I, 16281900, Taschen, 2009
-Cees W. De Jong, Alston w. Purvis, Jon Tholenaar, Type: Avisual History of Typefaces and Graphic Styles Volume II, 19011938, Taschen, 2010

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İllüstratif Tipografi üzerine seminer
Örnekler üzerinden inceleme ve tartışma
Kitap, dergi, sosoyal platformlar ve kişisel bloglar üzerinden uygulama araştırmaları
Malzemeyi tanıma ve kullanım
Projeye uygun tipografiyle Eskiz çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 PER DerseKat/Perfor.
3 JRR JüriDeğer.
4 BSN Başarı Notu PRR * 0.70 + PER * 0.10 + JRR * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özgün proje üretebilme
Projeye uygun medyayı seçebilme
Eskizler ve fikirler üzerine tartışma
Zamanlama: projeyi zamanında bitirmek
Beklenmedik ve çarpıcı sunumlar

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik Dürüstlük: Öğrencilerin verilen projeleri kendi düşünce ve becerileri ile tamamlamaları ve bu bağlamda tamamen özgün eserler ortaya koymaları beklenir. Herhangi bir şekilde doğrudan başka bir çalışmadan ilham almak, birebir fayda sağlamak, benzerini üretmek hatta başkasına yaptırmak gibi durumlar kesinlikle istenmez.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Betül USLU ÖZKAN
betulusluozkan@gmail.com
0505 525 14 12

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Proje Final Sunumu 1 12 12
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.15555555555555
ÖK.2555555555555
ÖK.3555555555555
ÖK.455555555555