DERS ADI

: Animasyon Teknolojileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CAZ 3006 Animasyon Teknolojileri ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKAN ERGİN

Dersi Alan Birimler

Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Amacı

Öğrencinin teknolojik gelişmeleri takip etmesi; bu gelişmelerin sinema ve animasyon eserlerinin üretimi ve dağıtımına etkileri üzerine fikir üretmesi; fikirlerini anlaşılır bir şekilde ifade etmesini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni gelişen iletişim, üretim ve dağıtım teknolojileri hakkında fikir edinme
2   Yeni gelişen teknolojilerin canlandırma ve film üretiminde kullanım yöntemlerini öğrenme
3   Yeni gelişen üretim tekniklerinin doğurduğu ahlaki ve yasal sorunlar hakkında fikir edinme
4   Öğrencinin, yeni teknolojileri takip etme alışkanlığı kazanması
5   Öğrencinin, yeni teknolojileri kendi çalışmalarına uyarlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Görsel Efektlerin Tarihçesi: 1895-1960 Stop-trick, Matte-painting, Shüfftan, Çifte Pozlama: Le Voyage dans la Lune, Metropolis, The Invisible Man, Mighty Joe Young
2 Görsel Efektlerin Tarihçesi: 1960-1990 Front- ve Rear-projection, Chroma keying, Bilgisayar Destekli Canlandırma: Jason and the Argonauts, Marry Poppins, 2001, Westworld, Star Wars, Tron
3 Görsel Efektlerin Tarihçesi: 1990-2020 Dijital efektler ve dijital animasyon, Performans yakalama: Jurassic Park, Toy Story, The Matrix, LoTR, Hugo, Gravity
4 Görsel Efektlerin Tarihçesi: 2020 ve sonrası Öğrenci Sunumları
5 Yeni Medya ve İlgili Kavramlar Yeni medya kavramının tarihçesi; etkileşim, converge ve re-mediation
6 Yeni Medya ve İlgili Kavramlar
7 Yeni Medya ve Örnek Çalışmalar ; Vize Sınavı
8 Gerçek Zamanlı Sistemler ve Kullanım Alanları Oyun motorları; bunların sinema ve televizyon yapımlarında kullanımı
9 Gerçek Zamanlı Sistemler ve Anlatı Olanakları Video oyunlarının anlatı olanakları
12 Yaratıcı Yapay Zekâ ve İlgili Kavramlar
13 Yaratıcı Yapay Zekâ: Eser sahipliği ve yasal sorunlar
14 Güncel konular

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Her hafta, belirlenen konu üzerine sınıf içi tartışmalar yürütülür; ilgili örnekler incelenir. Öğrencilerden tartışma konuları üzerine fikir yürütmeleri, tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Başarı notunun %10'unu öğrencilerin hazırlayacağı sunum; %30'unu vize; %60'ını final sınavı oluşturur.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakan.ergin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 12:00-12:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15514534455535
ÖK.25514534455535
ÖK.35514554455535
ÖK.45514534455535
ÖK.55554534555555