DERS ADI

: Stop Motion Mekan Yapımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
CBS 2006 Stop Motion Mekan Yapımı SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Çizgi Film ve Animasyon

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MEMET ALİ ZEREN

Dersi Alan Birimler

Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Çizgi Film ve Animasyon
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Film Tasarım ve Yazarlık

Dersin Amacı

Stop-motion Canlandırma yapımı için gerekli mekanların tasarlanmasına yönelik olarak malzeme seçimi ve işlenmesinin öğrenilmesi. Tasarımları üç boyutlu gerçek ortama uygulama yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Stop-motion canlandırma filmlerinde mekan kavramının anlaşılması.
2   Stop-Motion mekanının gerçekleştirilmesi için gerekli malzemelerin tanınması.
3   Stop-Motion mekanının gerçekleştirilmesi için gerekli aletlerin kullanımının öğrenilmesi.
4   Stop-Motion mekanlarına ilişkin estetik bilginin geliştirilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı ve stop motion mekan yapımı için gereken malzemelerin tedarik edilmesi konusunda genel bilgilendirme yapılacaktır.
2 İki boyutta tasarlanmış bir nesnenin ölçeklendirme yapılarak üç boyutlu bir modele dönüştürülmesi için gereken ön hazırlıklar genel bilgilendirme yapılacaktır.
3 stop motion mekan ve modelleme üretimi sırasında kullanılacak olan temel ekipman ve yardımcı aletler konusunda bilgilendirme yapılacak, temel olarak nasıl kullanılmaları gerektiğine ilişkin uygulamalı bir tanıtım yapılacaktır.
4 Öğrencilere, dersin hocası gözetiminde ekipman uygulamaların tekrarları yaptırılacaktır.
5 Basit bir nesnenin iki boyuttan üç boyuta ölçeklendirmeli üretimi uygulamalı olarak anlatılacak ve konuya ilişkin ödev açıklanacaktır.
6 Ödevler değerlendirilip tartışılacak ve ölçeklendirme; iki boyuttaki ayrıntılı bir nesne üzerinde tekrar uygulatılacaktır. Yapılan uygulamalar ders sonunda değerlendirilecektir.
7 Ara Sınav
8 stop motion mekan ve plastik modelleme alnında doku üretmek için kullanılan malzemeler ve bunların alternatifleri konusunda bilgilendirme yapılacak ve çeşitli malzemeler kullanarak stop motion mekan gerçekçi doku üretimi konusunda uygulamalı bir anlatım yapılacaktır.
9 Öğrencilerden istenecek çeşitli basit malzemelerle gerçekçi dokular, yüzeyler ve formlar üretimi konusunda yine öğrencilere uygulamalar yaptırılacak ve bu uygulamalar ders sonunda değerlendirilecektir.
10 İki boyutta tasarlanmış nesnelerin üretimi için malzeme seçerken uyulması gereken kriterler konusunda bilgilendirme yapılacak ve konuya ilişkin bir araştırma ödevi açıklanacaktır.
11 Ödevler değerlendirilip tartışılacak ve araştırma sonucunda getirilen malzemeleri kullanmak suretiyle ödevin içeriğindeki temalara uygun uygulamalar yaptırılacaktır.
12 Büyük ölçekte var olan gerçek bir nesnenin ölçeklendirme yöntemiyle küçültülerek stop motion mekane dönüştürülmesi konusu anlatılacak ve bu konuya ilişkin bir araştırma ve malzeme hazırlıklı projelendirme ödevi açıklanacak.
13 Getirilen araştırma ve proje ödevinin değerlendirmesinin ardından projenin stop motion mekan uygulaması ve ayrıntıları işlenerek gerçekçiliğinin ve inandırıcılığının artırılması çalışmaları yaptırılacak.
14 Ders döneminin genel tekrarının yapılacak.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Peter LORD & Brian SİBLEY, Cracking Animation
Chris HOGGETT, Stage Crafts, A&C Black

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri, projeler üretmeye yönlendirir ve örnekler üzerinden uygulama yapmalarını ister.
Gözden Geçirme ve yeni teknolojilerin incelenmesi, uygulama stüdyo pratikleri ve ödev aşamasında, karşılaşılacak uygulama becerileri öğretim üyesi tarafından her hafta dersin ilk ve son saatinde uygulamalı olarak gösterilecek. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı, projelerini hazırlamaları ile ilgili fikir ve görüşlerini sunmaları önemli ölçüde teşvik edilecektir.
Uygulamalar
Uygulama sürecinde öğrencilere, üretim aşamasında nasıl bir yöntem kullanacakları konusunda örnekler gösterilir. Bilgilendirilen öğrencilerden üç haftalık bir sürede örneğe benzer bir deneme yapmaları beklenir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 ODV Ödev/Sunum
3 BSN Başarı Notu PR * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok.

Değerlendirme Kriteri

Ödev uygulamalarındaki yaratıcılık, algı ve beceri yeterliliği göz önünde bulundurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.Dersin % 70'ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak verilen ödevlerin ve projelerin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3.Proje teslim tarihini ve saatini geçiren projeler teslim alınmayacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

memetali.zeren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4