DERS ADI

: XX. Yüzyıl ve Sonrası Sahne Tasarımcıları I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 4009 XX. Yüzyıl ve Sonrası Sahne Tasarımcıları I ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SELDA KULLUK YERDELEN

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Sahne Tasarımı ve tiyatro alanında öğrendiği kuramsal bilgiyi edindiği yeni bilgiler ışığında değerlendirebilmesi
2   2. Sahne Sanatları alt yapısını oluşturacak sanatsal ve kültürel bilgi birikimine sahip olması
3   3. Sahne Tasarımını yaptığı yapıtın her aşamasında eleştirel bir bakış açısına sahip olması, problemi görebilmesi ve çözüm üretebilmesi
4   4. Sahne Tasarımı alanında yaptığı uygulamalar için çağdaş teknikleri ve donanımları bilmesi
5   5. Sahne Tasarımı alanında ve disiplinler arası alanda bireysel sorumluluk alabilmesi, karar verebilmesi, bireyleri ve takımları yönetme ve yönlendirme becerisine sahip olabilmesi ve tek başına/ takım içinde verimli olarak çalışabilmesi
6   6. Sahne Tasarımı örnekleriyle incelediği tasarımcıları ya da dönemleri farklı görsel ve gösterimsel sunum biçimlerine (rapor,ödev ,jüri önünde sunum vb.) aktarabilmesi ve sözlü olarak sunabilmesi
7   7. Sahne Tasarımının dekor,kostüm,aksesuar,mayaj,ışık-efekt alanlarında incelenecek tasarımcılardan yola çıkarak kendi tasarımlarını geliştirebilmesi
8   8. Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmesi, kendini ifade edebilmesi, zamanını planlayabilmesi ve etkin yönetebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 XIX. yüzyıl tiyatrosundan XX. Yüzyıl tiyatrosuna geçişin anlatılması - Modern anlamda ilk yönetmen- Saxe-Meiningen Dükü II.Georg
2 Appia ve Craig in sahici dekora karşı çıkışı max reinhard- simgecilik
3 Fütürist( gelecekçilik) tiyatro- meyerhold- prampolini
4 Ödev sunumu
5 Bauhaus sahne ve Oscar Schlemmer
6 Sürrealizm ( gerçeküstücülük) - Jacques Copeau- dadaizm
7 Ödev sunumu
8 Expresyonist sahne - leopold jessner
9 Piscator - politik tiyatro
10 Brecht ve epik tiyatro
11 Ödev sunumu
12 Artaud ve vahşet tiyatrosu
13 Absürd tiyatro
14 Ödev sunumu
15 final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi derste kuramsal bilgilendirme yapar. daha önce yapılmış uygulamaların barkovizyondan gösterilmesi ve tartışılması yapılır.

2. Gözden Geçirme Oturumları ve Sınıf Tartışmaları
Önceden belirlenmiş tasarımcılar ile ilgili bulunan yazılı ve görsel kaynaklar gözden geçirme oturumlarıyla öğretim üyesi tarafından her hafta ders saatinde anlatılacaktır. Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Öğrencilerin yaptığı kuramsal ve görsel araştırmalar rapor halinde verilen tarihte sunulur. Öğrencinin vereceği ödev ya da raporda kapsamlı araştırma yapıp görsellerle desteklemesi, zamanında teslim etmesi ve verilen tarihte derse gelip sunumunu yapması ve bu bilgilerle birlikte öğretim üyesinin anlattığı bilgileri yazılılarda aktarması beklenmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.10 + ODV * 0.30 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ders değerlendirme aşamasında öncelikle öğrenci derste tartışılacak dönem ve tasarımcıları , oyun uygulama örnekleri, kitap, kaynakça ve görselleri taranarak hazır gelinmesi gerekir.

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım du Ders değerlendirme aşamasında öncelikle öğrenci derste tartışılacak dönem ve tasarımcıları , oyun uygulama örnekleri, kitap, kaynakça ve görselleri taranarak hazır gelinmesi gerekir.

Öğrenci katılımından elde edilecek puan, (1) derslere katılım durumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi ödev çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır
rumuna, (2) öğrencinin ders esnasında öğretim üyesi tarafından sorulan sorulara verdiği yanıtların kalitesine ve sınıf içi ödev çalışmasına (3) olumlu bir öğrenim ortamının yaratılması için öğrencinin sağladığı katkıya bağlı olacaktır

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 1 11
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 2 16
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Sunum Hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13
ÖK.23
ÖK.33
ÖK.43
ÖK.53
ÖK.63
ÖK.733
ÖK.8