DERS ADI

: Doğaçlama ve Mimik I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 1003 Doğaçlama ve Mimik I ZORUNLU 2 4 0 6

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İBRAHİM GÜNGÖR

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bu derste verilen eğitim sonunda öğrencinin;Kendini tanıyabilmesi ve enstrüman olarak kendini fark edebilmesi
2   Bedenini değişik durumlarda kullanma becerisini ve bunu geliştirme temel ilkelerini uygulayabilmesi,
3   Bireysel ve toplu oyunculuk uygulamaları ile sınırlarla yüzleşme ve rahatlama yöntem ve tekniklerini deneyebilmesi
4   Gözlem yeteneği ile kendini ve toplumu daha yakından tanıma ve bilgiler ışığında sahnede rolü değerlendirebilmesi,
5   Algı ve ifade yetkinliği ile sahne mantığı ve yaratıcı etkileşim becerilerini uygulayabilmesi,
6   Temel oyunculuk teknikleri öğrenerek sentezleyebilmesi
7   Sahnede çok boyutlu uygulayabilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma- Ders tanıtımı- Grup bilinci ve dinamizmi üzerine temrinler
2 İletişim ve güven temrinleri
3 Dikkat ve konsantrasyon temrinleri
4 Duyuların harekete geçirilmesi üzerine temrinler
5 Olmayan nesne ve imgelem temrinleri
6 Ödev sunumu
7 Ritim ve algı temrinleri
8 Çatışma-İç aksiyon-dış aksiyon temrinleri
9 Ödev sunumu
10 Bir durum inşa etme çalışmaları
11 Ödev sunumu
12 Fütursuzluk ve yaratıcılık temrinleri
13 Ödev sunumu
14 Toplu çalışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
Öğretim üyesi öğrencileri kendi enstrümanlarını daha yakından tanıma ve farklı durumlarda sınama konusunda temrinlerle geliştirmeye çalışır. Temel oyunculuk teknikleri doğrultusunda seçilen doğaçlamalarla öğrenciye deneyim kazandırır, ortaya çıkacak sorunlara çözüm üretmeye yönlendirir ve konular ile ilgili kazanımlarını uygulamalar olarak sunmalarını ister.
2. Sınıf Tartışmaları
Öğrencilerin sınıf tartışmalarına katılımı ve birbirini izleme ile değerlendirme yapabilmeye ve değerlendirilmeye önemli ölçüde teşvik edilecektir.
3. Uygulamalar
Teorik donanım sonrası uygulamaya geçiş sürecinde öğrenciler aldıkları bilgileri nasıl kullanacakları konusunda örnek uygulamalar ile bilgilendirileceklerdir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UYG Uygulama
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu UYG * 0.90 + DKL * 0.10


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 5 70
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 7 70
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1553555555335555
ÖK.255355555553355
ÖK.355555555555353555
ÖK.4555555555555353355
ÖK.53555555555555355
ÖK.65555555535355
ÖK.7555555555555355355